Friday, September 23, 2011

Hvorfor Passenger Undersøkelser Are A Transport Operatører Best Friend

Offentlig transport operatører som allerede bruker passasjer undersøkelser kan ikke fullt ut forstår de mange fordelene som undersøkelser kan gi. Ikke bare er spørreundersøkelser en effektiv metode for markedsundersøkelser som vil bidra til å identifisere områder med passasjer misnøye, de er også perfekt for å måle effekten av forbedringer og kan, på samme tid, bidrar til å fremme nye initiativ til kunder som bruker tjenesten.

Etablering av en startpunkt

Når du begir deg på endringsledelse program det er alltid god praksis å etablere en base linje før eventuelle endringer blir gjort. Dette grunnlagsundersøkelse kan tjene fire formål, vil det: -

• tillate riktig målretting av investeringen
• tillate måling av effekt av endring
• bistå i moralske disse implementere endring
• sikre at nye saker holdes atskilt fra den opprinnelige planen og budsjett

Målretting Investment

Det er mange områder av noen offentlige transportsystem som kan forårsake passasjer misnøye alle som må overvåkes for å sikre at tjenesten blir gitt møter, og der det er mulig, overstiger, ytelsen nivå mål.

Problemer som kan være av interesse for passasjer inkluderer: -

- Trygghet og sikkerhet
- Punktlighet
- Takster og billettyper
- Kapasitet og overbefolkning
- Kvalitet og utforming av kjøretøy
- Renslighet
- Fasiliteter på stasjoner og terminaler
- Fasiliteter for passasjerer med funksjonshemninger

Ofte begrensede ressurser og budsjetter betyr at investeringen må være nøye planlagt og riktig målrettet.

kan være av interesse for passasjer inkluderer: -

- Trygghet og sikkerhet
- Punktlighet
- Takster og billettyper
- Kapasitet og overbefolkning
- Kvalitet og utforming av kjøretøy
- Renslighet
- Fasiliteter på stasjoner og terminaler
- Fasiliteter for passasjerer med funksjonshemninger

Ofte begrensede ressurser og budsjetter betyr at investeringen må være nøye planlagt og riktig målrettet.

Passasjer undersøkelser tillater operatørene å identifisere de områder som er av størst bekymring til sine kunder. Gjennom analyse av passasjer tilbakemelding operatøren vil kunne sørge for at deres forbedring og investeringsplaner er inline med passasjer krav og bekymringer. Problemer kan klassifiseres i høy og lav prioritet, samt langsiktige og kortsiktige planer.

Noen investeringer som bygging av nye terminaler, rullebane, legge nye spor eller oppgradering flygekontroll eller jernbane signalutstyr kan ta år å gjennomføre. Imidlertid er den første undersøkelsen også sannsynlig å identifisere noen høyprofilerte områder som kan implementeres nesten umiddelbart ved en relativ lav kostnad.

Måling Endre


Fra å ha etablert et omfattende program fra en innledende undersøkelse målene for kjøring periodiske undersøkelsene er todelt.


Et mål vil være å sikre at endringer og tiltak som er iverksatt har vært effektive i å ta passasjer problemer. En annen målsetting vil være å fremme og annonsere de initiativ som er iverksatt, og også informere og utdanne passasjerer om pågående forbedringer og framtidige planer.


Passasjerene vil alltid være mer positive dersom de kan se at forbedringer har blitt gjort og mer akseptere utestående problemer hvis de vet at disse problemene blir adressert.

Holde Moral


De implementere endringen kan ofte utvikle en beleiring mentalitet. Endring kan ta tid å ta effekt og for passasjerene å sette pris på noen bedring.

tment slik som bygging av nye terminaler, rullebane, legge nye spor eller oppgradering flygekontroll eller jernbane signalutstyr kan ta år å gjennomføre. Imidlertid er den første undersøkelsen også sannsynlig å identifisere noen høyprofilerte områder som kan implementeres nesten umiddelbart ved en relativ lav kostnad.

Måling Endre


Fra å ha etablert et omfattende program fra en innledende undersøkelse målene for kjøring periodiske undersøkelsene er todelt.


Et mål vil være å sikre at endringer og tiltak som er iverksatt har vært effektive i å ta passasjer problemer. En annen målsetting vil være å fremme og annonsere de initiativ som er iverksatt, og også informere og utdanne passasjerer om pågående forbedringer og framtidige planer.


Passasjerene vil alltid være mer positive dersom de kan se at forbedringer har blitt gjort og mer akseptere utestående problemer hvis de vet at disse problemene blir adressert.

Holde Moral


De implementere endringen kan ofte utvikle en beleiring mentalitet. Endring kan ta tid å ta effekt og for passasjerene å sette pris på noen bedring.

Ved å overvåke passasjer mening og måle resultatene mot tidligere undersøkelser et vellykket skifte program bør se passasjer problemstillinger endres over tid, vil noen problemer som var problemer ikke lenger heves.

Passasjerene vil ta tid å sette pris på fremgang og ofte de som arbeider med en endring prosjektet vil bli demoralisert med konstant kritikk fra det er ofte en negativ offentlig. Det er viktig at et team implementere endring ser tydelig effekten av innsatsen.

Identifisere nye og gamle

I noen langsiktige change management program problemer kan endres over tid. Hendelser kan skje som gjør hva som var viktig, ikke lenger viktig og hva som ikke var et problem, et problem.

Grunnlagsundersøkelsen vil sørge for at passasjerene bekymringer er kronologisk dokumentert. Passasjerer er selv en utviklende gruppe, individuelle reisearrangement endre, mote endringer, livsstil utvikle seg sammen med teknologien. Periodiske undersøkelser vil tillate endringer i passasjer holdninger som skal overvåkes.

Online undersøkelser Make It Easy

Online undersøkelser kan nå et bredt tverrsnitt av noen reiser offentlig. De er raske til å designe og implementere, og de gir tilbakemelding i et format som er klar for detaljert analyse. De lave kostnadene og fleksibiliteten av online undersøkelser lar passasjer bekymring å være rettet mot bestemte grupper og spesielle bekymringer.

Online undersøkelser gir operatører med viktige markesundersøkelser så vel som en plattform for å fremme og annonsere sin forpliktelse til passasjer tilfredshet.

No comments:

Post a Comment