Friday, September 14, 2012

Ferie Tips og råd - Money Saving, pakking og mer...

HELLIGDAGER - noe vi alle ser frem til og noe vi alle føler at vi fortjener. Selvfølgelig, noen land innse dette, og behandle sine pensjonert folkemusikk til en uke ferie, men jeg kan ikke se det vises på vårt land agenda for en stund, kan du?


Så, hva grunn du har for ikke å ta som velfortjent pause? Kan ikke tillate det? Husk det gamle ordtak - "ta vare på pennies og pounds vil ta vare på seg selv"? Vel, selv om i dette moderne 'kaste bort' samfunnet ingen ser ut til å være særlig bekymret pennies, som sant i dag som noen gang det var. Ta et eksempel - når ut shopping, hvor ofte tror vi at "jeg trenger en resten, jeg vil pop i café for en kaffe og kanskje en muffin'? Vel, uten bare det kaffe og muffin hver uke, og på slutten av året du har at retur flytur å si Spania. Til slutt tilbake halvveis gjennom shopping jeg til bilen ikke bare å slippe av mine kjøp, men å helle meg en kaffe fra min kolbe og også å hvile og slappe av mens du hører på radioen. Hvis været er fint, kan du nyte din kaffe i frisk luft i parken. Også, gå uten bare én pakke sigaretter eller at takeaway (du vil sannsynligvis ikke engang merke til forskjellen, men kroppen din vil sannsynligvis) og mirakuløst på slutten av året vil du ha innkvartering samt. Følg maxim av TV skjønnhet advert og tenke 'Jeg fortjener det'!


Så nå er vi klar til å dra på ferie og vi kommer til fryktede emballasjeenhetsantallet. Jeg snakker damene her. (Menn ikke har et problem med pakking, gjør de?-de kan pakke i 5 minutter flat. Tross alt, er det bare et par klær, penger og passport. Hva er problemet?)


Klær klok - si hvis du ønsker å ta minimum, da tror grunnleggende duo farger, svart-hvitt. Det er utrolig hvordan du mikse og matche og synes å ha tatt mer klær enn du har. Også, grunnleggende klær kan være kledd opp med en farget vikle eller smykker som anledningen oppstår, og én stjal/vikle kan være en skulder sjal/pute på flyet, wrap over din swimsuit, eller din kjole på kvelden når kanskje sin kjøligere.


Fordi jeg er heller fraværende tenkende og kan aldri huske hvor jeg har satt ting når jeg er i et annet miljø, har jeg forenklet min pakking bruker annerledes fargede plastposer. Strømpebukse, bukser, bras, make-up, hår produkter, etc. alle gå inn i separate poser, og deretter ved ankomst på hotellet ferie, jeg ikke pakke ut poser men bare pop dem i skuffer knyttet til plasseringen på kroppen min, f.eks strømpebukse (fot) ville være i nedre skuff og hår produkter (leder) ville være i den øverste skuffen. (Jeg antar, selvfølgelig, at hotellet har ikke gitt skuffer, men hvis, ikke fortvilelse, bare henge merket carrier poser i rekkefølge på kleshengere i klesskapet, eller bare i tilfelle hengende plassen er begrenset, ta med deg plast kroker å sette over dører). Sengen CAB er reservert for Skoleverktøy og nødhjelp, f.eks medisiner, førstehjelp, telefonnumre, reise forsikring, mobiltelefon, papir, penner, osv. Også ta konvolutter, allerede er behandlet, for ferie-kort som du skal sende. Jeg finner at konvolutter ta ca. 3 dager å nå dette landet og kortene kommer vanligvis etter at jeg har kommet tilbake fra ferie. (Nå, hvis jeg begynner å høres litt selvtilfreds med denne effektivitet, jeg er raskt tok ned til jorden ved å huske den opprinnelige horror jeg følte når etter min ferie og retur fra en panisk shopping ekspedisjon, jeg funnet ut at jeg hadde vært å bruke carrier poser boldly emblazoned med ordene "BUKSER & BRAS".)


En ting som vi alle savner på ferie er vår favoritt pute. Hvordan kommer de kontinentale putene er alltid så ubehagelig? Kontinental hoder synes å være den samme figuren som vårt, og ennå putene synes å være utviklet for romvesen. Jeg har lest at dronningen tar sin egen når du reiser, og jeg kan forstå hvorfor! Min venn har imidlertid en mulig løsning. Hun kjøper nye puter når et år, tar gamle på ferie, nyter en god søvn og deretter forlater puter det på slutten av ferien. Den resulterende tom plassen i kofferten er fylt med plikt gratis og gaver, etc. Et ord av advarsel her om retur vekten av kofferten din. Jeg la merke på vår siste tilbake fra Spania, ved hjelp av en budsjettet flyselskapet, som en offisiell stod bak innsjekking attendent med pad på klar, og alle foran oss måtte betale en overflødig - ikke billig på £7 per kilo. (Husk at en kilo er bare ca. lik en pose sukker). Noen måtte betale en ut i regionen på £40. Jeg ble igjen lurer på om noen av ferie Suvenir var verdt £7. Faktisk, hvis du tenker på å kjøpe gaver for små barnebarn, hvorfor ikke gjør det enkelt for deg selv og kjøpe dem før du forlater Storbritannia. Det sparer vekt og bekymring og leketøy er av bedre kvalitet i Storbritannia. Også hvis du noen gang lurt på hva som skjer med alle Suvenir vi sliter med tilbake fra ferie, deretter går den lokale veldedighet Shop eller bil Boot salg.


Nå, som du kamp ned fra loftet med kofferter, reservedeler en tanke for følgende. Min venn mann dutifully brakt ned to kofferter og informert henne at denne tiden som han hadde tenkt å pakke sin egen koffert for fjernt bryllupet de var til stede. Om morgenen bryllupet de kledd i komfortable reiser klær og plassert to kofferter i bilen. De stoppet på en pub like før deres mål for å endre til deres bryllup drakter. Min venn hadde hennes glamorøse utstyr og hennes mann hadde en koffert full av Christmas dekorasjoner!


H A P P Y H O L JEG D Y-S!

No comments:

Post a Comment