Wednesday, July 18, 2012

Det gjorde meg Uproot familien min unge, sier farvel til venner, lukke min virksomhet og flytte til Spania fra England?

Minst en gang om dagen jeg lurer på hvordan jeg og min ung familie endte opp i Spania. Liv har endret seg helt og til tider det føles skremmende, jeg lurer på om vår flytte var også impulsive, sint og dum, men samtidig jeg innser det er spennende og at vi bare leve når (angivelig) så hvorfor ikke?


En ting er sikkert-våre liv vil aldri bli den samme igjen...


En gang bodde vi i nærheten av Brighton jobbe hjemmefra på vår egen virksomhet. Vi har absolutt tjent en anstendig leve, men virksomheten var avtagende og motivasjon var Ebbe unna.


I 2001 en nær venn kom tilbake fra en befaring tur proclaiming han hadde funnet landet av melk og honning "det er paradis" han exclaimed før fortelle oss dette paradiset ble faktisk kjent som Javea på Costa Blanca.


Seks måneder senere ble vi slitt, og vi gikk på inspeksjon turen. Dette var med et flott selskap som i ingen måte presset oss til noe. De fleste mennesker ser ut til å banke befaring turer - jeg ville ikke. Jeg tror de fleste av oss er voksne nok til å gjøre opp vårt eget sinn og ikke er presset inn noe utslett.


Vi betalte noe sånt som £149 hver for flyreiser, og de har betalt for hotellet. Vi startet av i Moraira på fredag. Jeg lurte på hvorfor vår gode venn hadde vært så varmt. Admittedly det er et fantastisk sted (ser tilbake nå), men jeg var ute etter å flytte. Det gjorde ikke. Senere vi gikk til Javea, plutselig følelsen hit – THIS IS IT!


Neste dag lørdag var vi på grunn av fly tilbake den kvelden. Nå jeg sverger vi ikke var motivert av press, men du gjettet det, den dagen etter en hel 24 timer å se vi så egenskapen at vi var forutbestemt til å kjøpe. Min kone ble praktisk talt hoppende rundt hun var så opphisset var det ingen sjanse for agenten ikke realisere at de hadde truffet gull.


Prisene var bølgende på den tiden, så vi ikke søl i nærheten prøver å forhandle om rabatter. Vi ville ha det, vi fikk den, og vi angrer ikke i det en bit. Ser tilbake var vi kanskje heldige. På tiden vi hadde ikke hørt om de fryktede ord 'land grip', men heldigvis vår eiendom var ikke noensinne kommer til å falle i den kategorien.


Vi trodde vi var kjøper egenskapen som et sted å trekke seg tilbake til – en investering. Jeg skriver dette nå fra dette hus i min sent 30 's – hva som gikk galt- eller skal jeg si rett?


Jeg skylde Channel Four hovedsakelig. Mange kommer ned til programmet en plass i solen. Ser på som gjør det svært vanskelig å gå på jobb neste dagen uten å drømme om sipping vin under klar blå himmel med bølger lapping føttene.


Hver gang vi besøkte Costa Blanca vi møtt folk som kom over som religiøse konverterer. De hadde en glassert titt i deres øyne som de snakket om hvor stor livsstil var og hvor glade de var. Komme ut de proklamert.


En dag vi undersøkt det faktum at vi bodde i et hus med rom mindre enn gjennomsnittlig fengsel celle. Vi hadde allerede et hus i Spania i nærheten av havet, vi hørt gode ting om det medisinske systemet, utdanningssystemet, livskvaliteten - hva i helvete var vi gjør!


Vi bestemmer oss for det var nå eller aldri – våre eldste datter var fire og nødvendige for å starte skolen September. Vi visste at det ville være så vanskelig når hun startet skolen og fikk entrenched i systemet (og vi ville føle seg skyldig uprooting henne).


Jeg vil ikke kjede deg med alle detaljer av vår tid her i Spania, men la meg gi deg en smak av hva du kan forvente.


Noen sa til meg som hver dag i minst seks måneder, jeg vil spørsmålet hva faen jeg hadde gjort. Selvfølgelig lo jeg på svært forslag (ikke til ansiktet selvfølgelig) men det viste seg for å være kloke ord faktisk. Ta det eller la det, men du vil føle deg som dette, og hvis du ikke så du er veldig heldig eller ute av hodet. Det er normalt – benekte ikke det.


Du er i en fremmed og jeg mener FREMMED land, du sannsynligvis ikke kan snakke språket, du går tapt når du Nedbryting (bilen ikke hodet), du vil bruke en telefonlinje installert, modemet blir truffet av lightening, ja jeg er tegning på mine egne erfaringer her, du vil ikke ha noen venner, det er ikke alle moro i solen du vet.


Noen mennesker kan ikke ta det-de flytte tilbake, nå jeg vet om folk går tilbake til det de kaller Hjem, jeg vet også folk som har bodd her 15 år eller mer, og kunne ikke tenke levende steder.


TENK


Det gir mening å prøve å evaluere hvilken kategori du kan passe inn i. Det kan spare mye heartache, men selv om du flytter her, du kan alltid gå tilbake og du bør aldri anger en ting fordi minst du hadde en av livets rike opplevelser og som ikke kan bli tatt fra dere.


Copyright Mark Eastwood.

No comments:

Post a Comment