Friday, November 25, 2011

En November helg å huske

Prolog

Malapascua er en øya del av Daan Bantayan, nord for Cebu. For Cebuano ’ s Malapascua er ikke et fremmed reisemål, så det er svært kjent å skryte av et neste til Boracay paradis uten å være overvurdert og som turist infested som er Boracay. Skal Malapascua er en 5-timers buss fra Cebu City hvor du vil bli sluppet til Maya, sett i Daan Bantayan hvor du kan ta en 45-minutters båttur derfra til den hvite sanden kysten Malapascua.

Dag 1

5: 45 AM lørdag morgen
Vi fanget vårt ryggsekker og ledet for bussterminalen nord, der montering-sted er. Avtalt tid var 6 am Irik og Karmil var først som kommer det.

Vi var nummer å ankomme, Glin og jeg på om lag 6 am. Vi ventet for resten av gruppen å ankomme, Fatrik og Cilishti. Utstyret og maten var med Cilishti. Fatrik var å hjelpe med å bringe dem.

6: 45 AM lørdag morgen
Fortsatt ingen tegn til enten to, fire av oss var utålmodig å komme til helgen foran oss og fortsatt ingen Cilishti eller Fatrik i skue. Karmil, Glin og jeg så besluttet å ta en bunwich å fylle våre tom magene mens du venter på dem. I mellomtiden, Irik impatiently kalt Fatrik på kontoret bare for å bekrefte at Fatrik var fremdeles sover. Noen ble bedt om å våkne Fatrik.

7: 10 AM lørdag morgen
Cilishti og Fatrik ankom frakter forsyninger som besto av 3 store vann beholdere hver full med 5 liter drikkevann, hermetikk, junk foods, telt og noen hammocks.

7: 20 AM lørdag morgen
Vi ble deretter alle satt og var i godt humør klar til styret buss mot våre November helg-å huske eventyr i Malapascua. Minneverdig kvaliteten på denne øya eventyr kunne tilbakeføres til noen dum, morsom og minneverdige ting som aldri opphørt å plage vår tur fra start til slutt. Dette er hvordan det hele startet.
Episode 1: Bus Driver kamp. Buss-drivere hadde denne kampen over der bussen vil styret og enda litt forcefully overtalt noen av oss til styret en annen buss som resulterte i å få oss og våre eiendeler så uorganiserte som halvparten av oss boarded denne bussen og andre halvparten boarded andre bussen. Men til slutt klarte å bli enige om én buss. Whew, hva en virkelig en kaotisk måte å starte en øya turen.

7: 30 AM lørdag morgen
Bussen vi besluttet på startet sine motorer, og vi ble til slutt kursen mot Maya. Mens bussen kontinuerlig ledet mot nord, var vi også innhold for å se lykkelig repriser av Commando og Rambo buss plasma-TV. Selv om vi groaned på antics av Arnold Schwarzenegger og Sylvester Stallone, vi var likevel blissfully opptatt med naturen og "classics" vi ser. På kort tid har vi kommet til kai i Maya der pumpen båter bob fredelig på kysten. Vi fanget vårt eiendeler ryggsekker, liter av drikkevann, hermetisert varer, drinker, telt, hammocks og alle og boarded jo soonest pumpe båt for våre øy reisemål.

12: 00 NN lørdag og resten av dagen
Det var virkelig en humpete båttur som det har vært nyheter av en forestående storm. For oss som er nye til slike sterke gjeldende og tykk bølger var det egentlig bare så forunderlige å stirre i glupsk mørk blå grønne sjøen. Likevel, båttur var fylt med våre uopphørlig klapre og bobler entusiasme som aldri opphørt å amaze de andre passasjerene. Som øya Malapascua kom nærmere og nærmere inn i visningen, vannet ble tamer og bølger var ingensteds å bli sett, og snart etter gnistrende hvitt expanse av Malapascua sørlige fjæra winked en innbydende glitter.

Vi har tatt via en 1-fot bred planke og rørt våre tær til varme, fine og uberørte hvite øya sand. Vi ankom om forbi tolv ikke virkelig omsorg hva tid det var, men våre sulten magene clamored for mat. Kursen mot den tropiske Beach hytter - minst kostbare stranden foran boligen, passerte vi langs noen av skimpy bikini-clad turister soling langs kysten. Det var da når det endelig dawned at faktisk våre øya getaway har offisielt startet. Ved å nå hytta, vi satt våre eiendeler og ble enstemmig vedtatt å mate våre magene først. Vi gikk videre til Cocobana, en skuddpremie beach resort tilbyr en rekke munnen vanning mat på hundre pluss per porsjon. Vi deretter spiste begjærlig maten mindless av himmelen soaring prisen for hver ordre. Selv springen ble solgt på 7 pesos per glass uten isen. Kanskje er det fordi det så vanskelig å komme med friskt vann og elektrisitet. Malapascua har ingen elektrisitet dagtid og drevet av generatorer om natten. Elektrisitet bare varer fra solnedgang på inntil ca 10 eller 11 pm.

Etter å spise begynte vi å sette opp telt og hammocks som vi brakte sammen og slackened for en stund. På om 4 pm vi gikk videre til Sunsplash flytende bar, omtrent 25 meter fra kysten. Vi var akkurat i tide for happy hour der alle drinker kan skaffes til halve prisen. Vi lazed for en lang stund, sipping rum Cola, og tar i ettermiddag visningen av øya. Når vi var bare remarking om hvor stor den blir borte fra alt annet mens rolig nyter unhurried og hyggelig lite chitchats, antar som boarded flytende baren … det var våre sjefer, Nik og Tobi, klar til å ta sine ettermiddag svømme. Vi har senere funnet ut at de er faste på øya tross alt.

Etter en stund besluttet vi å hodet til fjæra igjen hvor vi dyppet, swam og avslappet i ettermiddag vannet. Sand var virkelig så hvit og visningen var så uberørt som enda en enkel ettermiddag svømme kunne ease alle dine bekymringer. Så er akkurat som tiden flyr så raskt det var tid for middag igjen, var vi tvunget til å ta vår middag tidlig som måte av livet på øya bare så tidlig som det ville igjen være lys av. Vi endret våre våte klær og fått klar til middag. Vi spiste på Ging Ging ’ s, en hage spisested hvilke skryte av Hjem kokte Filipino mat. Prisene var rimelige som maten var også akkurat som vanlige hjemmelaget mat. Men don ’ t få oss galt, maten var ok, men de var ikke hva vi var egentlig ser for. Den kvelden, var det et diskotek byen i forberedelsene til sin kommende fiesta feiring, men vi bestemte seg mot det som kommer det ville kreve en lang tur mot den andre enden av øya. Vi alle stemte på avslappende økt nær fjæra.

Sovepose med mål ble lagt nær kysten med noen lounge stoler og telt, og vi begynte pouring gin og bite sitroner og spise søppelpost mat og samtidig teller fallende stjerner, Glin og jeg har talt totalt ca 10 fallende stjerner som natt. Cilishti og Fatrik ble nyter en dum spillet om ting i en butikk sammen med Karmil og Irik. Vi alle lo våre hjerter ut og likte tilfreds fylt med moro og outrageously fin kveld som vi har.

Vi forberedte deretter tilbake etter to timer med moro--ivrig etter å hvile våre slitne bein. Akkurat som vi skulle sove, lydene av slapping her og slapping det, vekket kløe her og der vår døsig selv. Oh, har jeg nevne at øya også florerer med en gazillion av blod suge mosquitoes? Hver hytte har faktisk en installert Myggnetting på hver seng som et desperat handle for å jage dem bort. Men likevel, jeg tror deres mosquitoes er hybrid, eller bare har blitt toughened av blanding av blod de har sipped fra utlendinger til lokalbefolkningen til selv oss. Ikke overraskende, de har kommet forbi mygg garn, og har aldri sluttet å suge blodet kassaskuff morgen.

Dag 2

Den andre dagen var en annen morsom fylt doven dag; Vi våknet opp svært sent i morgen, ikke omsorg hva tid det var og spiste frokost som eieren av hytta forberedt for oss. Dette er når den andre episoden av våre en-November-helgen-å huske adventure begynte.
Episode 2: øya tur. Et lokalt navngitt Jun-jun tilbudt en øya turen for 600 pesos som vil vare i 2 timer som vi graciously falt for en annen tilbud på 500 pesos for et ubegrenset tid presentert av en annen lokal som har skjedd å overhøre den første øya turen tilbyr. Da Windil som var planlagt å ankomme kom og sammen med resten av gruppen som er planlagt på ettermiddagen fremover. Vi var veldig spent på ettermiddagen foran oss og vi var så begeistret for å utforske resten av øya og gå snorkling over noen kjente båt vrak.

Kommer lunsjtid, var maten deilig som en fersk fanget fisk ble solgt til oss og ble opprinnelig ennå deliciously tilberedt av ingen mindre enn eieren av hytta. Etter å ta lunsj og nyter ettermiddag siestaen, 2 o ’ klokke kom og vår planlagte øya tur var i ferd med å begynne. En stor tube av sol hindre ble sendt rundt, solbriller var readied, hatter og caps samt beskyttelsesbriller og bagasjeliste ble gjennomført. Vi dro til fjæra ivrig etter å borde Yahoo, båten vi er å bruke for tour og tilbringe ettermiddagen snorkling og utforske, bare for å finne ut at Yahoo er fortsatt lykkelig forankret på kysten av Maya. Slike en skuffelse, men det kan ikke lykkes i å vaske vekk spenningen i gruppen; spesielt Cilishti ’ s som på den tiden var halvveis til å være svært svært beruset.

Etter deliberating hva de skal gjøre, gikk vi igjen til flytende bar, siden det ikke var nok tid for Happy hour, Vi satt bare der, og ventet expectantly for tegn på båten. Etter å ha vært på slike gode vilkår med lokale bartendere grunnet Cilishti ’ s unabashed vennlighet, vi har lært fra dem lokalt navngitt Basik, som vi har forhandlet med, om våre øya turen, var litt av en scatterbrain og vi betrodd våre planer for ettermiddag i hennes hender. Hva bortkastet, faktisk! Heldigvis noen i vår gruppe var vedvarende nok å forhandle med en annen båt eier for vår tiltenkte øya tur, men sine båter for var fortsatt i Maya, så vi ventet og ventet på flytende bar, før det ble så straining for øyet å myse for en innkommende båt.

Det var da vi trodde å uten at dømt øya turen. Vi fortsatte vår bar hangout og noen svømte mens de andre bare lørdag ned og drept tid med endeløse gazes mot øya og fortsatt opprørt fra det faktum at vår øya tur var aldri kommer til å bli virkelighet etter alle forberedelsene og spenningen og endeløse squirts av sol hindre vi brukt.

Sen ettermiddag kom, og vi ledet tilbake til hytta der noen lokale massører har ventet på en time eller så. For øvrig, glemte jeg å fortelle deg at vi har arrangert med noen lokalbefolkningen for en ettermiddag massasje av en time per person gjøres etter planlagte øya turen, men øya turen ble avbrutt slik at vi gikk videre med massasje. Det er da det tredje episoden traff.
Episode 3: Masseuses kamp. Vi har lært at mens vi var i flytende baren, massører hadde denne stor uenighet fordi vi haggled for prisen av full body massasje fra 200 til ett hundre og femti, og noen av massører enige om, så de kunne ha klienter. Men de andre sjalu som var så rasende og indignert og planlegger å rapportere oss til noen lokale myndigheter på grunn av redusert prisene. Det var da vi konkluderte med, at vi sikker kan røre noen spenning av ellers kjedelig masseuse liv.

Likevel, gutt, var massasje himmelske, ja det var … det var hver bit så avslappende som det skal være. Massasje absolutt klarte å Knead KNA våre spenninger unna og ebbed alle frustrasjoner fra den avlyste båttur.

Etter Massasje, var vi igjen psyched for kvelden. Ivrig etter å ta bort tanker hindret øya turen bak oss, vi spiste vår middag og fylt våre sinn med planer for natten fremover. Den kvelden vi planlagt å gå til Maldito ’ s berømte lokale baren som kan skryte av en stor plattform av pute med puter hvor du kan praktisk talt gjøre hva du vil bruke. En stor flatskjerm monitor er strategisk plassert foran den. Lyver tilbake, kan du se på TV, se folk å spille biljard eller se på kysten mens du nipper lazily din drink. Vi spilte Biljard, lo mye, stilt for bilder, spiste pizza og bestilt endeløse skudd av tequila, rum koks og baileys og bare hadde en helluva god tid med kjølig bris blåser og berusende følelsen av spennende tilfredshet. For øvrig, har jeg nevne at Cilishti ble igjen fordi kombinasjonen av alkohol hun tidligere drakk og avslappende massasje sikker legge henne til å sove? Vi beklaget forlate henne bak om som Maldito ’ s ville sikkert har blitt trippel moroa Hvis Cilishti ’ s boisterous latter fylte den hallene. Så igjen 2 eller 3 timer, det var på tide å hodet tilbake til hytta igjen som bris var nesten intolerably veldig kaldt selv med alle alkohol og i eufori.

På vei hjem møtte vi Cilishti på Sunsplash, en restaurant der hun spiste sent natt middag. Vi kom til henne for en liten stund, og noen oppholdt og resten på vei tilbake til hytte til å forberede seg for lang natten av å være mygg mat igjen. Faktisk sluttet mosquitoes aldri å skuffe oss. De viste i tide, akkurat når vi skulle til å døse av, summende startet samt konstant slapping av hud og mygg. Men den kvelden, Irik og Windil besluttet å kjempe mot våre fryktede bedmates, de kjøpte en hel pakke av mygg morderen og noen repellant fuktighetskrem. Det var da vi var i stand til å endelig sove i fred.

Dag 3

Morgen kom og det var på tide å gå hjem. Vi spiste en makelig frokost og pakket alt opp etter at. En storm ble truer med å blåse, men likevel er vi egensindig i vår beslutning om å dra hjem, og for å fortsette vår mye elsket kontor arbeid. Næh … egentlig ikke, vi var så redd for å bli strandet på øya med å ha konsumert alle våre forsyninger og med svært lite penger igjen. Så vi har stubbornly laget arrangementer for å gå hjem til tross for været.

Vi kontaktet en lokal båt mann, og han fortalte oss at pumpen båten ikke kunne få oss til Maya som Kystvakten ikke tillater pumpen båt reiser grunnet nærmer storm. De sa at de kunne bare ta oss til Talisay i stedet et sted en smule langt fra Maya, men vi kan også få en buss derfra mot Cebu City. Så vi har blitt enige om, vi trotted våre eiendeler båret våre ryggsekker og gikk videre til det jeg kan kalle bumpiest og scariest båttur jeg har vært på. Bølger ble begjærlig lapping på oss, mens vinden pisket incredulously. Vi var sikkert glad for å ha endelig nådd Talisay Live etter en time eller mer. Heldigvis var ingen av oss med bevegelse sykdom som det ville ha fullført spenningen i det båttur. Ved å nå Talisay, vi deretter lært at episoden fire rammet.
Episode 4: aldri stole på alle som. Vi ble lurt igjen. Vi fant ut at det var bare tillatt å reise fra Malapascua til Maya, men fergemennene som foreslått Talisay ruten bare trengte passasjerer i går til Talisay der en utlending par venter deres tjeneste. Det var virkelig underhanded, men vi var så takknemlig for å endelig har fått over store bølger så det var litt orden selv om en båttur fra Malapascua til Talisay tok lenger enn en båttur fra Malapascua til Maya.

Etter Talisay boarded vi bussen mot våre normalt liv igjen.

Den 3-dagers helgen eventyr og episoder i Malapascua sikker helbrede våre kjedsomhet av hverdags kontor-rutine og fornyet vår iver mot livet. Det er så utrolig hvordan en enkelt øya tur kan bond mennesker som alle sju av oss gjorde, og kan være like gøy pakket som det var. Det er en lurer på hvordan en 3-dagers avslapping fornye din positivisme overfor alt og lykkelig si at når ting får for grov eller for kjedelig, alt du trenger er bare et hopp til buss og en 45-minutters båttur å føle så levende, så ung og så fornyet.

Merk: Forfatteren besluttet å endre navn på personer i denne artikkelen for å beskytte sine interesser. Men hvis du ønsker å avsløre deres virkelige navn, kan du ganske enkelt endre noen konsonanter og vokaler slik at de høres mer siviliserte.

~~~~~
Gina Marie Capatar er head skribent av www.isnare.com, og hun også freelance content skrive jobber for Isnare Outsourcing tjenester. Du kan kontakte henne på gina@isnare.com.