Saturday, November 19, 2011

Hva vet du om Spas?

I dag Norm Goldman, redaktør av Sketchandtravel.com & Bookpleasures.com intervjuer Susie Ellis, President Spa Finder Inc.


Norm:

Kan du fortelle oss litt om deg selv og din kompetanse innen Spa, og hvorfor du ble interessert i dem?

Susie:

Jeg var atletisk i min ungdom og naturlig gravitated mot å være så sunn som mulig. Etter college i midt på 70-tallet, begynte jeg å jobbe på Golden Door Spa som, unbeknownst til meg på tiden var den øverste spa i landet. Etter å ha brukt mange år på staff, ble jeg enthralled med hvordan menneskers liv ble transformert etter bare en ukes opphold på denne berømte place. Jeg besluttet å gjøre spa livet mitt arbeid, og kombinasjonen av bevegelse, god ernæring, spa-behandlinger og et sinn, kropp, ånd tilnærming til velvære ble en lidenskap. Og heldig for meg, spa-industrien, som var bare dukker opp på tiden, var klar for eksplosiv vekst.


Norm:

Hvorfor har spas fortsatte å vokse, og er blitt populære de siste flere år?

Susie:

Jeg ser tre generelle trender som har kommet sammen for å fremskynde populariteten av Spa.
1. Aldring baby boomer. Denne demografiske ønsker å opprettholde ungdom og vigor. Spa er et perfekt sted å oppnå disse målene.
2. Stress. Non-stop bombardement av informasjon og tilkobling er å skape et behov for folk å få steder for å dekomprimere, de-stress, sakte ned og ta hensyn til deres kropp, sinn og ånd.
3. En urolig helsevesenet betyr at folk i alle aldre må bli mer ansvarlig for sine velvære og helse.

Norm:

Hvordan du går om å identifisere topp lyd romantisk spas i form av kvaliteten på behandling, fitness, avslapping, sted, atmosfære og ansatte?

Susie:

Den beste måten å identifisere romantisk Spa er virkelig å konsultere romantiske/bryllupsreise spa kategori på www.spafinder.com. Det er nesten 50 romantisk spas oppført. Spa Finder oppgave er å koble mennesker med deres ideell spa-opplevelse, og vi presentere Spa i 20 andre kategorier som: vekt tap spas, spas for ridning, Vandring Spa, Spa for yoga, osv.

Norm:

Som en oppfølging hvilke som ville gjøre toppen ti på listen?

Susie:

Her er noen av mine favoritt romantisk Spa i USA:

Mirbeau, New York
Chateau Elan, Georgia
Miramante Resort & Spa, California
Rezzo, California
Emerson, New York
Spaet på Sundance, Utah
Hampton Retreats, New York
Mana Lani, Hawaii
Helligdom på Camelback Mountain, Arizona
Westglow i Nord-Carolina

Utsiden av USA:

Brenner's Park, Baden Baden, Tyskland
CuisinArt Resort & Spa, Anguilla
El Santuario, Mexico
Samas, Park Kenmare hotell, Irland
Echo Valley Ranch Resort, Canada

Norm:

Hva er fordelene med spa-behandlinger for honeymooners og romantiske getaways for par på jakt etter de-stress?

Susie

Det er mange måter å de-stress og Spa spesialiserer seg på dette. Øvelsen er en utmerket de-stresser. Bading i varmt vann er en de-stresser. Massasje er for mange endelig de-stresser. På Spa folk vanligvis forlater sine omverdenen bak de tregere og deres kropper blir mer avslappet. En spa har pleie medarbeidere, og det er deilig mat som ikke intoxicate, men heller gir energi til. Jeg tror at spas gjør er hjelpe oss med å komme tilbake til hvem vi virkelig er, og koble på dette nivået er alltid romantisk.

Norm:

Hva spa-behandlinger er spesielt anbefalt for de nye til spa-opplevelse?

Susie:

Jeg tror det er et bra sted å starte for en nykommer med en svensk massasje og en ansikts. Disse er fremdeles de mest favoritt spa-behandlingene fordi folk elsker dem. Selv om det er mange fantastiske behandlinger på de fleste spa-menyer, for eksempel hot stone Massasje, Ayruvedic behandlinger eller selv kroppen scrubs og brytes, jeg vil ikke anbefale dem for første gang spa-goer.

For en første gang romantisk opplevelse, jeg vil foreslå å velge en "Pars massasje" der både av du er i samme rom for din behandling. Noen ganger dette kan inkludere et bading ritual for to av dere sammen før eller etter... meget romantisk!

Og til slutt, hvis et spa har en "signatur behandling" som også kan være et godt sted for en første gang spa-goer skal begynne. Dette er en opplevelse med mer enn ett element - som en sletting og en massasje eller en foten rituale og massasje, osv.

Og jeg foreslår at en person la resepsjonist vet at dette er deres første gang spa opplevelse slik at attendent og terapeut kan være litt mer grundig om å forklare prosedyrer og protokoll.

Norm:

Hva menes med "destinasjon Spa", og hvordan du skille dem fra andre spas så vel som mellom seg selv?

Susie:

Det er en stor spørsmålet, og jeg er glad du spurte. I en verden av spas segment vi dem inn i forskjellige kategorier. Mest generelle kategorier er resort/hotel Spa, day Spa og destinasjon Spa. Resort/hotel spa er en del av et hotell eller feriested der det er også aktiviteter som golf, tennis, fine dining, etc. Spa er en av fasilitetene. En dag spa er et sted hvor folk går for en spa-opplevelse, men oppholder seg ikke over natten - dette er for en spa-behandling eller for flere eller selv for en hel dag. Deretter er det destinasjon spa. Tenk på dem som steder å bo over natten med programmer som gjør det til en full innlevelse spa opplevelse. Med andre ord, er alle det for spa-opplevelse. Canyon Ranch helse skianlegg og Golden Door er gode eksempler på en destinasjon spa. La Costa eller The Doral er eksempler på resort/hotel Spa og Bliss eller Elizabeth Arden Red døren er eksempler på day Spa.


Norm:

Kan du fortelle oss noe om nye utbygginger og trender i spa-bransjen, særlig når det påvirker disse par som søker romantiske getaways sammen med spa-behandlinger?

Susie:

Vi ser en rekke trender i spa-bransjen. Jeg vil dele med deg det 10 trender som vi forutså i januar i år:

Medisinsk Spa (medisin og Spa kommer sammen)
Folk blande forretninger og Spa
Ankomsten av "mål day spa"
Mer prisgunstig spas og mer inkluderende
Internasjonale behandlinger og unike og innbydende spas internasjonalt
Spa kjøkken går mainstream
Reisende avgjøre om hvor du skal gå og bo avhengig av spa
Husdyr er velkommen på noen spa
Flere menn kommer
Flere familier, inkludert tenåringer og preteens

Av disse tror jeg en av de interessante trendene for par er at flere menn skal Spa. Dette betyr at det blir lettere og lettere for en kvinne å få hennes mann for å gå med henne til en romantisk spa komme unna. I økende grad ønsker de allerede å gå!


Norm:

Jeg har kommet over begrepet "kvaliteten sikres" spa, hva gjør dette innebærer og hvorfor skal vi tro spa når den har denne betegnelsen?

Susie:

For å være ærlig, er jeg ikke klar over slik betegnelse på en stor skala. Det er over 10 000 spas i USA, og ingen har vært til alle av dem eller i stand til å rangere dem i form av kvalitet. Det er ingen enkel måte å konkludere med en spa-servicenivå. Faktisk, noen ganger kvalitet kommer ned mer til en individuell terapeut enn det gjør et anlegg.

Som blir sagt, det er noen måter for forbrukeren Hvis du vil har mer informasjon som kan hjelpe dem med å ta en avgjørelse. Det er en tilknytning som er kalt den internasjonale Spa Association (ISPA) som har en "frivillig standarder og praksis betegnelsen" at boblebad kan velge å søke om dersom de ønsker. Dette kan være til noen hjelp. Men selv her mange spas vet ikke om dette så jeg ikke ville nødvendigvis utelukke å velge et spa, hvis de ikke har denne betegnelsen.

Det er også nyttig å se på hva priser en spa har vunnet. For eksempel viser Spa Finder Readers' Choice Awards top 10 Spa i nesten 20 kategorier. Siden denne prisen er stemt på blant leserne, er det en god indikasjon på kvaliteten.

Selvfølgelig, er ord-av-munnen alltid en god måte å lære om et spa.

Norm:

Kan du gi våre lesere noen forslag til tipping?

Susie:

Tipping politikk skiller seg blant spas, men generelt er det vanlig å forlate en drikkepenger på mellom 15% og 20% for terapeut eller tekniker å tilby tjenesten. I noen tilfeller av drikkepenger er allerede lagt til den endelige regningen, og i noen sjeldne tilfeller, tipping er motløs. De fleste Spa har sine tipping policy som er trykt på sin brosjyre jeg ofte spør, "Hva er den tipping policyen?" når jeg kommer på spa og sjekke inn. Som vanligvis sletter ting opp umiddelbart!

Norm: Jeg har lest at destinasjon spa-konseptet er under utvikling som noen merkevarer utvide sine produkter gjennom andre uttak. Kan du gi oss noen eksempler og forklare hvorfor dette skjer?

Susie: vi ser merkevare forlengelsen fra destinasjon Spa som Canyon Ranch og The Golden Door. Canyon Ranch kursted begynte som en destinasjon spa i Tucson, Arizona på slutten av 70-tallet. De deretter åpnes i Lenox, MA, og deretter åpnet sitt første storspa-klubb i Las Vegas. De er nå spa på QM2 og er en del av en avgang condominium spa-anlegget som skal bygges i Miami. De har også lagt til en Canyon Ranch-produktserie, og jeg hører det er flere ting i rørledningen.

Golden Door branched ut fra sin opprinnelse som USAs øverste destinasjon spa... det er nå Golden Door Spa på skianlegg i Arizona, Colorado og Puerto Rico. Det er en Golden Door produktserie.

Men jeg ser også en annen type merkevare utvidelse; Det er produktet selskaper åpner "selge i detalj spas". Jurlique kommer til hjernen, Givenchy, og til en viss grad Elizabeth Arden Red døren som kan anses som en spa utvide fra et produkt. Og det er dag-Spa som også blitt kjent for sine produkter som deres spas, for eksempel Bliss og nisje.

Norm: Hva bør vi forvente i fremtiden fra Spa?

Susie: Jeg tror at det er en veldig spennende skjer i medisin og Spa kommer sammen. Vi ser forebygging/wellness, så vel som estetiske/kosmetiske medisinsk spas nå. Leger og spa terapeuter jobber sammen, noe som resulterer i noen svært pleie, komfortable medisinsk innstillinger med de beste resultater som mulig. Hele arena komplementær og alternativ medisin for (CAM) kan i tillegg er å finne et hjem i medisinsk spa-miljøet. Forbrukerne er stadig mer interessert i å være proaktiv når det gjelder deres helse og velvære. (De må stadig ta ansvar for egen helse.)

Jeg tror at Spa vil til slutt bli en svært viktig del av solution til helseproblemer i verden.

Takk Susie for å svare på mine spørsmål.

No comments:

Post a Comment