Tuesday, November 15, 2011

Er du interessert i cruise og Crusing?

Norm Goldman, redaktør av Bookpleasures.com, Sketchandtravel.com intervjuer cruise ekspert Douglas Ward, forfatter av havet Cruising & Cruise skip 2005, nå i sitt tjuende år i publikasjonen, publisert av Berlitz publisering.

Takk Douglas for å godta vår invitasjon til å bli intervjuet.

Norm:

Douglas kunne du fortelle oss noe om deg selv, og hvorfor du ønsker å skrive en bok om cruising og cruise skip?

Douglas:

Jeg hadde jobbet ombord passasjer skip i 17 år før danner en sammenslutning av cruise passasjerer, som var på utkikk etter mer sammenliknende informasjon om cruiseskip og cruising. Så ble født ideen til boken, som startet med 120 skip og 256 sider. I dag, etter 20 år, har boken vokst til å omfatte 256 havgående skip, 656 sider og halv en million ord.

Norm:

Jeg la merke til ditt første bok på cruise og cruise-skip ble utgitt tjue år siden, og du har oppdatert din bok hvert år. Hvordan du går om å samle materiale hvert år for disse oppdateringene, og hvor lang tid tar det å oppdatere årlig boken?

Douglas:

Først, det tar meg minst tre timer i døgnet, hver eneste dag i året, bare for å holde boken uthvilt, oppdaterte og nøyaktige. Jeg også reiser ofte, så mye som 250 dager hvert år. Så, selvfølgelig, jeg skriver mens jeg reiser, besøk og seiling ombord verden ’ s cruiseskip.

Norm:

Hva gjør Cruise så appellere til honeymooners?

Douglas:

Cruise ta krefter ut med å planlegge en bryllupsreise, særlig med hensyn til språk, kjøkken/måltider, underholdning og så mange andre ting som går mot å gjøre en bryllupsreise, en fin, rimelig ferie, og en fullstendig flykte fra presset av liv land. Faktisk, det ’ er også en god måte å finne ut hvordan et par newlywed takle bor i en liten plass.

Norm:

Er du ser flere bryllup utført på cruise skip det siste? Hva bør cruisers vite om cruise skip bryllup?

Douglas:

Av naturen av deres (ut av vanlige) appell, flere bryllup utføres ombord cruise-skip i dag, bare fordi det er så mye hjelp for hånden. Større cruise lines har personell som er dedikert til håndtering bryllup og honeymoons, og øyeblikkelig støtte fra andre personell i cruise linje hovedkontorene til å trekke fra. Bryllup kan, med andre ord, skreddersys helt til enkeltpersoner som er opptatt (og uten forstyrrelser av godt betydning foreldre og andre familiemedlemmer som kan opprette stress og press på par om å gjennomgå, hva er for mange, de viktigste premieutdelingsseremonien for livet).

Norm:

Med så mange muligheter for cruise, hvordan man gå om å velge et cruise, og hva bør folk ta i betraktning før du bestemmer på en hvilken som helst ett cruise?

Douglas:

Hvis du velger et cruise vellykket avhenger av ett ’ s personlige behov og forventninger fra en ferie. Første gangs cruise goers vil være godt oppmerksom på å snakke med en etablert cruise booking-ekspert, som vil kunne hjelpe deg med å velge rett skip og cruise, for høyre grunner, tar hensyn til din personlige smak og sosio-økonomiske hensyn. Det er så mange valg i dag at det bør være et skip og cruise for å dekke selv de mest krevende og pirkete mennesker. Kanskje bør den første beslutningen, men være å etablere hvor mange dager du kan ta for din ferie (inkludert reise dager på å komme til og fra skipet), og deretter tenke på området du ønsker å cruise i. De mest populære områdene inkluderer Caribbean, Alaska, Europa, norske fjorder og baltiske porter og Sørøst-Asia/Australasia. De med mer tid som ønsker mer engasjement med naturen bør vurdere å besøke Antarktis eller de arktiske områdene (du trenger ideelt ca tre uker). Da er det kanskje ultimate i lang avstand cruising – en rundt verden cruise, som vanligvis ville ta tre til fire måneder (de fleste skip tilbyr komplett rundt om i verden Cruise – det er ca 15 i 2005 – seiler mellom januar og April – unna vinteren).

Norm:

Har du hatt noen dårlige opplevelser på et cruise, og hvis ja, vennligst Beskriv dem.

Douglas:

Jeg har hatt mange dårlige opplevelser, men de fleste av dem ikke kan skrives om, og mest har vært ombord i skip og cruise linjer som ikke lenger finnes, eller har endret navnene deres. Men det har vært noen ekle transatlantiske kryssinger (jeg har gjort 152 av dem), da været kan kaste noen uventede skiftenøkler i hva ellers er kanskje en fantastisk, serene måte å reise mellom gamle og nye verdener.

Norm:

Etter beslutter på en bestemt cruise, hvordan har du tenkt for cruise og hvilke viktige elementer skal du holde i tankene?

Douglas:

Pass på at du velger riktig størrelse-skipet for dine behov. Vil du være med 100, 500, 1000 eller 3000 andre passasjerer? Vil du oppleve cruising seil; cruising med spesialist adjunkt; være ombord på et skip med spa-fasiliteter, Storskalaproduksjon viser (a la Las Vegas), massevis av spill, eller shopping muligheter? Uansett hvilken cruise du velger, prøver å gjøre reise-ordninger så enkelt som mulig. Noen ganger kan bare handle om å komme til og fra din valgte cruiseskip (eller innskipning punkt) være frustrerende. Hvis du er en første gangs cruise-goer, prøve ikke for å gjøre alt på din første cruise – det kan ende opp med å bli mer som en utholdenhet test.

Norm:

Kan du fortelle våre lesere noe om forskjellige hytter som er tilgjengelige på cruise, og hva du skal se etter?

Douglas:

Første tidtakere ville være best anbefales å bestille utvendig Lugar (en hytte med en utvendig visning) snarere enn en hytte interiør (ingen visning). Så, når du våkner, du vant ’ t være desorientert, og du ’ ll være i stand til å se hva været er like, som hjelper deg med å bestemme hva for slitasje hver dag. Vanligvis mer plass du ønsker, jo høyere kostnader. Store suiter med private balkonger kostnader mest (noen kan måle opptil 3000 kvadratmeter), mens interiøret hytter som måler like lite som 70 kvadratmeter vil, selvfølgelig, føler utrolig liten. Vanligvis, du får hva du betaler for. Gjennomsnittlig hytte størrelsen ombord i dag ’ s større cruise-skip (de er virkelig flytende skianlegg) ville være omtrent 180-200 kvadratmeter.

Norm:

Hva slags klær bør jeg ta ombord?

Douglas:

Ta klær egnet til området du vil cruising i. Husk at skip har aircondition, så klær som er lagdelt fungerer godt. Hvis du velger å cruise i kaldt vær regioner, kan du ta egnet ytre klær, spesielt for utflukter land (Alaska er et eksempel). Hvis du tar en Caribbean cruise, er du virkelig kan pakke lys (cottons og naturlige fiber er best, som mange karibiske øyer har en høy luftfuktighet faktor for mye av året). De fleste av skipene (stor) resort har en svært casual antrekk, mens andre (særlig skip som tilbyr Cruise lengre enn sju dager – bransjestandarden) funksjonen mer formell dresskode. Tuxes er bare virkelig trengte ombord Queen Mary 2 når du gjør en transatlantisk krysset; Ellers kan du kle ned og komfortable.

Norm:

Er det alltid en lege og klinikk ombord cruise-skip?

Douglas:

Nesten alle cruise-skip frakter mer enn 50 passasjerer har en fullt kvalifisert lege og pleie assistenter, som også tar seg av mannskapet. Noen av de større skipene har flere leger, kirurgiske spesialister, liten opererer rom, full røntgen fasiliteter, så vel som omfattende apoteker. Med andre ord, i dag ’ s cruise-skip ville være i stand til å takle de fleste medisinsk nødhjelp. Men hvis du ta medisiner, husk å ta en tilstrekkelig supply (og hvis du har å fly til få til/fra cruise-skip, ta medisiner i carry-on bagasje – bare i tilfelle du innsjekket bagasje-spiller ’ t ganske gjør det samme dag, eller til den samme porten du ’ re flyr til).

Norm:

Kan jeg foreta telefonsamtaler fra cruiseskip?

Douglas

Nesten alle cruiseskip er utstyrt med satellitt-koblet direktelinje systemer (og Internett-tilkobling). Noen skip har spesielle antenner som lar deg bruke mobiltelefonen, selv om de fleste skip miste mobile tilkoblingsmuligheter når mer enn en mile offshore. Kostnaden for en direkte ekstern satellitt-samtale varierer mellom omtrent $4 og $10 per minutt, så don ’ t bruk telefon med mindre du har å – kostnadene kan legge opp raskt.

Norm:

Hva er planen for vanlige innsjekking før cruise tar av?

Douglas:

De fleste cruise skip start innskipning omtrent fire timer før du seiling. Du ville vanligvis har fullført alle papirene og gå gjennom passport og sikkerhetskontroller i en passasjer terminal tidligere tilværelse innrømmet å ombord cruiseskip. I dag ’ s check-in procedure er relativt smertefritt, selv om det kan ta litt tid hvis du er cruising ombord i en av de større skipene, når det blir 3000 andre passasjerer til innsjekking (med andre ord, vil det være linjer – akkurat som på postkontoret).

Norm:

Hva skjer hvis noen har spesielle kosttilskudd forespørsler?

Douglas:

De fleste cruiseskip kan håndtere spesielle kosttilskudd forespørsler, men gir avanserte varsel slik at kokker kan bestille og forberede mat elementer vanligvis ikke gjennomført. Det ’ s for sent når skipet har seilt, så gjøre dine behov og kjente på tidspunktet du bestille (dette er når det ’ s bedre å bestille gjennom en akkreditert cruise reise spesialist i stedet for å plukke noe på Internett – hvilke ’ t besvare spørsmål godt).

Norm:

Hvordan kan du gjøre betalinger ombord?

Douglas:

En ombord kreditt-konto vil vanligvis bli etablert når du sjekker inn før du innskipning. Når du kjøper ting ombord skip (drinker eller vin, for eksempel), er disse elementene lagt til din konto, og belastet kredittkortet ditt på slutten av cruise.

Norm:

Bør du tips mens på om bord på skipet?

Douglas:

Noen skip inkluderer tips, mens andre automatisk legge et tips til din daglige ombord konto (spesielt store cruise linjer som Carnival Cruise Lines, Celebrity Cruises, Costa Cruise, Holland America Line, Cruise Line, Princess Cruises og Royal Caribbean International). Men bør i gjennomsnitt du planlegge på ca $10 per dag per person. Ombord i Fangeskipene av noen av de mer oppskalere cruise linjer, for eksempel Radisson Seven Seas Cruises, SeaDream Yacht Club, Seabourn Cruise Lines og Silversea Cruises, tips er inkludert i fare.

Norm:

Hvor trygt er cruiseskip, og hvordan kan jeg finne ut mer om et bestemt selskap ’ s-post når det gjelder sin sikkerhet og renhet?

Douglas:

I dag ’ s cruiseskip er ekstremt sikker (ingen ønsker å arbeide ombord en usikker skip), og de fleste er ren. Men i det siste, jeg har lagt merke til at standarder for renslighet i hytter og offentlige områder ombord på noen av de svært store skipene forlate mye å være ønsket (dette er effekten av discounting, når linjer kutte personell å holde prisene kunstig lav). I Generelt, hvis de samme standardene av mat lagring, håndtering og hygiene er praktisert ombord i dag ’ s skip skulle brukes til hoteller og restauranter i USA, de fleste vil mislykkes konsekvent! Med andre ord, skip er rene – veldig rent.

Norm:

Hvis du hadde noen viktige råd å tilby våre lesere som ikke har vært dekket, hva ville det være?

Douglas:

Leser boken – Berlitz publisering ’ s Ocean Cruising & Cruise skip 2005, og du ’ ll være mer utdannet enn de fleste reisebyråer. Bon Voyage, jeg ønsker dere alle en fantastisk cruise ferie.

Takk Douglas for din tid.

No comments:

Post a Comment