Monday, November 12, 2012

Luksushotell bryter unngå Hotel Horror-historier

Når vi leter etter overnatting på hotell er fleste svært pris drevet i form av å gjøre sine valg. Å finne ut hvor du skal gå og hvor billig du kan holde det er svært ofte de eneste faktorene som er tatt i betraktning. Par dette med den britiske holdningen til "gjør best av en dårlig situasjon", og å være altfor imøtekommende når det gjelder dårlig service, og det er ikke rart det er så mange hotel skrekkhistorier der ute. Som en reiseforfatter har jeg sikkert støtt gjennom årene meg selv, men en av de beste jeg har hørt i det siste kan leses her - http://www.epinions.com/content_40028769924. Følgende er et utdrag fra dette spesielt hotell skrekkhistorie-


"Da jeg sjekket, jeg ble gitt den siste tilgjengelige rom. Det hadde en seng, selv om jeg bedt om (forespurte som er stikkordet) to senger. Jeg vil være deler rom med noen, og selv om jeg ikke tankene deler seng, jeg visste ikke hvordan den andre personen ville føle. Jeg ble fortalt at min forespørsel om 2 senger var akkurat det, en forespørsel. De er ikke forpliktet til å gi meg hva jeg bedt om. OK, så jeg ville dele en seng. Fine.


Da jeg gikk ovenpå, innlegge nøkkelen låsen, og åpnet døren. Var det et par... på sengen, um... koser seg. De så på meg, jeg så på dem og så jeg løp ut døren. Jeg gikk ned til resepsjonen og fortalte dem hva som skjedde. De fortalte meg at de ikke vet hvilke rom hadde blitt gitt ut den dagen. Mannen sjekket et par ting på datamaskinen hans og fortalte meg, "Whoops, som var rommet til par som nettopp giftet her." Hvordan visste han var som opptar rommet og den andre fyren på pulten visste ikke engang at rommet var okkupert? Så jeg fikk en annen tast, og han var ganske positive var det tom. Jeg gikk opp, innlegge nøkkelen låsen, og døren åpne ikke. Jeg måtte gå tilbake til skrivebordet. Jeg var lei av lugging bagasjen min over alt. Han sjekket nøkkelen og ga det til meg igjen, forsikret meg om det ville fungere denne gangen. Jeg gikk ovenpå, innlegge nøkkelen låsen, jeg var glad for å finne at nøkkelen åpnet døren og enda gladere for å finne at rommet var ubebodd.


Rommet var mangler et strykejern og lyspærer i begge lamper. Bad lys var ut også. Hvorfor vil de gi noen et rom uten å sørge for at alt fungerte som det skal?"


Det kan sies at britene svært ofte bringe dette på seg selv med 'laissez-faire'-holdninger som er skissert ovenfor. Imidlertid som betalende gjest skal du rett til å ha en problemfri gratis opphold. Mens det kan aldri bli garantert at du får et hyggelig opphold, kan et lite forskning på forhånd gå en lang vei. En dårlig hotellopplevelse kan være vanskelig å fordøye på best av ganger- men hva om det er en ferie du har spart for, eller selv din bryllupsreise?


En måte å minimere sjansene for et dårlig opphold er å betale for beste i luksushotell. Mens dette er ikke alltid praktisk for mange budsjetter, kan det være en pause i et 5-stjerners hotellet en opplevelse som vil forlate deg oppdatert og avslappet og kan være verdt sprut ut for hver gang i en stund. I et luksushotell er det detaljer som gjør forskjellen. Myke håndklær, plumpe puter, prisbelønt mat, oppmerksom service og overdådige møbler er ingrediensene for stor minne om en ekstra spesiell helgetur.


Storbritannia har absolutt sin rettferdige andel av topp kvalitet fem-stjerners hotell - fra rolig landet retreater i Skottland, som Gleneagles og St. Andrews Bay Golf Resort & Spa til verden klassen hoteller i sentrum av London, som praktfulle Renaissance Chancery Court Hotel. Faktisk Chancery Court - ligger bare en kort spasertur unna teatrene og butikkene i Londons berømte West End - er et perfekt eksempel på hvordan hotellopphold bør være. Hotellets vakre marmor arkitektur kombinert med førsteklasses service virkelig gjøre det en oase i et hav av en hektisk moderne livsstil-et opphold her vil minne deg akkurat hvorfor hotel pauser er slik en hyggelig opplevelse.


For ytterligere informasjon, UK-basert kort pause spesialist Superbreak.com-http://www.superbreak.com - har en rekke "Luksus Hotel Breaks" som kan skreddersys for å tilfredsstille selv den mest beskjedne budsjetter og utmerket http://www.epinions.com har en detaljert utvalg av Hotellvurderinger fra rundt om i verden.

No comments:

Post a Comment