Tuesday, November 27, 2012

Whatta reiseskildring

Reise er en veldig givende opplevelse.Du har å møte mange mennesker langs veien, bli kjent med deres skikker, tradisjoner, språk, og definitivt ville elske maten bundet på alles tabellen. for ikke å si hawker sentre og fancy restauranter med utsøkt aroma og smak som gjorde figuren et monster ball. Uansett, ideen om møter borgere fra andre land kan være interessant, eller verre kan lede deg til irritasjon. Jeg er fascinert av hvordan Swiss, tyskere, norsk, amerikanere, irsk, engelsk, australiere, Kiwi og Singaporeans deler mye av historien med sine respektive land. Jeg beundret dem for å være så ærlig og aksent-twangs har kunnet forlot meg i dype ærefrykt. For posten, ikke har jeg opplevd noen form for utstøtt hendelsen kommer fra disse menneskene.


Ikke før...


En irsk fyren ba meg dette spørsmålet: "Er Filippinene trygt?", "Ja, definitivt", jeg bemerket.Nasjonalistiske i meg fervored.Jeg påpekte at landet har så mye å tilby. Jeg fortalte ham hvor vakkert Filippinene natur er. Fra solfylte strender av Palawan og Boracay, eksotiske hundre øyene i Alaminos, Pangasinan, kjølige, furu duft av Baguio, fantastisk sjokolade åsene, nesten perfekt vulkanen, Mt. Mayon, den største byen i verden, Davao, Queen City of Sør, Cebu og majestetiske stedet for Hidden Valley kildene i min egen plass på Filippinene, AlaminosLaguna. Jeg fortalte ham om de fantastiske dialektene Filippinerne er kjent for. Faktisk, under en av mine reiser i Malaysia få folk det syntes å ikke nok av Tagalog. De virkelig undre vårt morsmål med så mye velbehag. Sannsynligvis på grunn av Sana'y Wala ng Wakas og Pangako Sa'yo berømmelse headlinet av Jeriko Rosales og Kristine Hermosa. Heldigvis, svarene jeg har fortalt ga ham ønske om å reise Filippinene for en lengde av seks uker med hans syv venner.Inntil nå, han fortsatt elsker kommer til Filippinene for å se den igjen og igjen.


Ja, mens jeg reiser ble jeg en slags Richard Gordon prøver-hard-wannabe ved å fremme Filippinene i et annet lys. Gjett jeg var kjøpedyktig forsvant ut sine verste frykt for å gå til Filippinene med min så mye-til-se-så mye-å like blabbing. Det var faktisk oppfylle for å vite at folk som finner Filippinene litt skummelt og et reclusive sted for ferie og syn-seeings viste seg for å være en spøk. Jeg har overbevist de fleste av dem til å kontrollere landet for seg selv. Og de har alltid fascinerende historier å fortelle--at Filippinene ikke er et dårlig land afterall. Faktisk, er det en av de beste stedet de har gått til. Men hva er en fin en historie uten et dilemma. Her er et trist popped spørsmål å røpe: er fleste av fattige filippinere?. Dette spørsmålet kom fra en sveitsisk jente som hadde ingen ide om hva hun ber om. Jeg var i for en overraskelse siden jeg trodde det er et veldig mener spørsmål. Hun vet jeg er en filippinsk men med henne tungen vred crap hun slapp bombe uten å gjette at noen var kommet av kula hun har avfyrt hele tiden - ME. Min andre kolleger var målløs og så på meg med svulmende øynene; holde pusten for en katt kampen. Unødvendig å si, trodde de at jeg kan slite ut eller noe, men de visste ikke at jeg bare begynner å la dem vite riket å være en filippinsk; langt fra deres kunnskap om fattigdom, korrupsjon og spørsmålet om nasjonal sikkerhet har filippinere snilleste hjerte i verden. Vi lo med våre samfunnsnedbrytende og noen ganger ærlig feil; behandlet for en rekke EDSA'S, og trakk av trusler om å være Asias neste Argentina. Du kan ikke skjønte hva jeg gjorde. Jeg bare smilte og spurte henne hva er hennes forestilling om ordet "dårlig". Hun pekte ut at hun mente ikke å høres støtende, men hun så denne dokumentaren hun ikke kan huske om hvor skitten Filippinene var; Hvordan Filipinos elsker å spytte i hvert hjørne av veien; hvordan unge mennesker er i prostitusjon i en tidlig alder, hvor ille smaken av adobo vår var (dette var får off-hand og jeg ville si, "Hei dame, som er min favoritt parabolen your'e snakker om"); og hvordan unfashionably sent pretenders socialites fra Manila var. Jeg har klart uttalt at de siste århundrene Filippinene spilte viktige roller i å forme Asias historie og resten av verden. Vi sparket diktatoren, med stille bønner og hører dere hører dere kormusikk.Ja, landet har en stor gjeld fra asiatiske Bank og verden Bank.Aye, National Power Corporation(NAPOCOR) problemene er fortsatt Messina millioner av pesos hver dag på grunn av de inutile prosjektene, Oui, regjeringen er fortsatt lider av pode og korrupsjon, og lignende.Ennå, den filippinske ånd å vokse som en nasjon er fortsatt i mye i live. De økende organisasjonene å nå ut til massene bekymringer er bevis at filippinere er ikke så dum nok eller bare helt bullish. Vi innrømme feilene, og vi prøver ikke å hvile på idiocracies oppdratt av bare en liten prosentandel av det filippinske folket 84 millioner. Jeg naglet inn i henne som folk elsker å le av hvor dumme andre borgere og land var der faktisk det er deres sjel som er i gropen av undergang. Som gjorde henne gawked og jeg budet med en takk og har en fin daysort av sacrcasm. Hun var selvfølgelig spylt med forlegenhet om hvordan si beklager. Jeg husket en upåklagelig tyske fyr som fordømte han hevder at de fleste av Filipinas hun møtte underveis er opportunist, når de har muligheten til gift gutta fra andre land de ville ta agnet uansett hva det tar.


Overraskende skjønt, dette er bare noen misforståelser fra mennesker jeg møtte fra reise. Jeg påpeke ofte for å fortelle dem å stenge deres voksende munn til det fulle, for jeg vil gjøre alt for å beskytte hva er fortsatt avgjørende for oss filippinere--mot. Jeg vil alltid være takknemlig og stolt over å være en filippinsk; ingen ifs, buts ingen...Jeg føler stor med vår egen arv. Jubelropet! :)

No comments:

Post a Comment