Friday, January 20, 2012

Boutique hotell: Det nye svart?

'Hoteliers er ikke lenger bare i bransjen med å selge søvn, nå er vi i virksomheten for å skape drømmer'


-Chip Conley, gamle gjestfrihet


Boutique hotell har raskt blitt en av de raskest voksende nisjene i turisme industrien – med individuelle og elegant hotell åpne over hele verden i byer som London, New York og Tokyo. Imidlertid, til tross for begrepet boutique hotell å være rundt siden midten av 1980-tallet, de fleste mennesker er fremdeles usikker på hva et boutique-hotell er og hvordan det skiller seg fra tradisjonelle hotellopphold.


Definere boutique hotell kan være vanskelig som å skape en helt forbruker definisjon ville forråde det faktum at hele konseptet er basert rundt individualitet og alternative føler hver av egenskapene har. Imidlertid grovt sett slike hoteller er ofte svært unikt i form av arkitektur og er nøye utformet for å passe rundt en sentral tema som er synlig gjennom en etablering fra sin innredning til generelle stemningen.


Mens selvstendig hotell ikke er en ny forestilling, boutique hotell tendens til å være life-style fokusert og prøve å bryte fri fra godkjente stil av tradisjonelle blid hotellkjeder. Som et resultat boutique hotell har en tendens til å bli markedsført fra perspektivet til et merkevare bilde eller livsstil valg i stedet for fra en demografisk perspektiv. Ideen er at folk vil gå ut av deres måte å bo på ett av disse hotellene... selv om det betyr reiser en ekstra ti kilometer fra flyplassen.


Det er ofte sagt at frustrasjon fører til innovasjon. Som følge av det var kanskje svar på mange forbrukere kjedsomhet med lignende masse markedsføring design av de store hotellkjeder som førte til de første Boutique hotellene bygget i 1980 New York. Hoteliers som Ian Schrager opprettet et antall moderne hotell som tar sikte på blomstrende unge urbanite markedet som ble assosiert med byen på tiden. Andre steder var andre hoteliers som Richard Kessler, Bill Kimpton og Chris Blackwell følgende dress og prøver å fokusere energi på dette nisje-markedet ved å bygge themed Hoteller på steder som San Francisco og Karibia.


Boutique hotell (eller en minst den første overnattingen som passer kategori) først kom til lys i Storbritannia med åpningen av Blake's Hotel i London – http://www.blakeshotels.com. Laget av London designeren slått hotelier, Anauska Hempel, har hotellet setter standarder for fasjonable små hoteller over hele verden med 51 individuelt designede rom.


Siden Blake's Hotel ledet har London måte sett en rekke Boutique hotell åpne som Christina Ong stilige Halkin og Metropolitan hoteller og Gordon Campbell Gray's One Aldwych. Eksperter er enige om at denne trenden er trolig fortsette med stadig mer sofistikerte og ustadig turisme industrien stadig på utkikk etter nye ideer og differensiatorer. Storbritannias største leverandør av kort pause hotell overnatting http://www.superbreak.com har en viet en hel del på sin hjemmeside til Boutique hotell med tilbud i hele Storbritannia og Europa. Det faktum at Superbreak beskriver hotellene som "banebrytende møbler, arkitektur og sjansen til å gni skuldrene med stjernene. Du vil snakke om opphold i år...", sikkerhetskopierer av påstanden om at Boutique hotell selger en erfaring og ikke bare i rommet for natten.


For mange hviler fremtidens Boutique hotell med store detaljister, i stedet for hoteliers. Mange ser på dette som en utmerket måte å utvide sitt merkenavn, og det er bare sett på som et spørsmål om tid før slike Quicksilver surfing hoteller eller Harley Davidson road hus kommer i eksistens. Selv om bare eksempler som det ville se ut kunne merkebevissthet endeløse med forbruker snart å velge deres favoritt typen hotell som de ville velge en favoritt merkevare jeans.

No comments:

Post a Comment