Friday, April 13, 2012

Eurail Travel � hastighet med økonomien

Du kan utvide effektivt en rundtur i ferien i Europa ved flere dager og kanskje spare penger. For å gjøre det trenger du en Eurail pass og planleggingen av en liten fremover.


Dette er hvordan det fungerer. Du kan gå fra sentrum med en Eurail-Pass til sentrum i Europa i stor komfort til en fornuftig pris.


Nøkkelen til dette er uttrykket city center til sentrum. Vurdere Paris. Flyplassen, Charles de Gaulle, er 23 km nordøst for Paris. Hvis du går med taxi i begge retninger, det koster nasjonale gjeld og tar 45 minutter. Det er regelmessige busser og tog men reisen kommer aldri til å være mindre enn 45 minutter. Forlate, du har sikkerhet å gå gjennom og flyselskapene ville som deg det godt før avgang. Minst en time, noen ganger to timer.


Dermed på enhver flytur finne du at så mye som seks timer, aldri mindre enn fire, bruker å få til flyplassen, sjekker inn, flyr, får det og innsamling av bagasjen. Deretter får til midten av destinasjonen.


Med tog, i hver hovedstaden i Europa (jeg har søkt og fant ingen unntak) ankommer du i midten av byen.


Ja, du må være på jernbanestasjonen ti minutter før toget forlater--gjøre det femten minutter å være på den sikre siden-- og når du komme til din destinasjon er det øyeblikkelig ankomst. Bagasjen er med deg, og du er der, bang midt i byen. Hvis du vil teste denne opphold med Paris for øyeblikket.


I påsken--Kom en av de travleste tiden av året for Paris--jeg til Gare de L'Est, en av de største stasjonene i Paris. I stasjonen ble turist help desk--hver stasjon i Europa har en help desk.


Det jeg forklarte hva jeg ville--en billig (som i under 50 euro per natt) rom på et hotell i nærheten av Place Republique med utsikt over byens hustak. Og jeg fikk det bekreftet i ti minutter og lykkelig gikk på min måte. (I forbifarten, det var den mest romantiske plass jeg noensinne har hatt i et hotell hvor som helst og dette var Paris våren og kastanjer var i blomst og, alas, jeg var alene.)


På denne turen reiste jeg fra Salerno på Sicilia rett gjennom Italia og Frankrike, på til Spania til Barcelona lurer på arbeidet til Gaudi, tilbake til Hellas og deretter opp igjen til Tyskland til Mainz. Jeg hadde mye grunn til å dekke, og dette var den beste og billigste og mest behagelige måte. Jeg har lagret mye tid og mye penger.


(Og hvis du er interessert i gamle motorsykler, bør du vite at jeg har brukt min bursdag touring Sicilia på en 350cc Royal Enfield som var en nøyaktig kopi av sekstitallet modell men laget i Madras. Jeg kunne ha ansatt 500 kopi modellen men tenkte at det går litt over toppen.)


Du vanligvis bare skal håndtere relativt kort reisetid--Paris til Lyon er to timer, Amsterdam til Köln tre timer, Genève til Paris tre og et halvt timer og så videre – og disse vil være behagelige erfaringer fordi togene er rask, komfortable (spesielt i første klasse) og fantastisk stille.


Det beste eksemplet på moderne togene av Europa er TGV-tog av Frankrike, som er en del av nettverket EuroCity.


Jeg skriver dette mens jeg reiser på TGV express--TGV står for tog en Grande Vitesse som oversetter, omtrent som høyhastighets tog--fra Paris til Avignon. Stillhet--vi kjører på gummi dekk--er eerie. Dette er første klasse, og det er en konfigurasjon for tre sete i vognen--to og ett. Jeg er i ett enkelt sete, som er justerbar og komfortable.


Det er en tips-og-ned-tabell på som hviler på datamaskinen.


Vi er nå nipping gjennom forsteder av Paris på mer enn 200 kilometer i timen. Vi vil til slutt nå våre maksimal cruise hastighet, som er mer enn 270 kilometer i timen. Det er ingen gynging, ingen rangle, ingen krenging, ingen jerk.


En gentleperson Overdragelsesskatt for grand tour i Europa.


For tog som går mellom store byer, de hete tipsene er super rask navnet togene som (ah! romantikk i navnene) Katalansk Tago, Maria Theresa, Voltaire, Leonardo da Vinci, Etoile du Nord. Disse er svært rask og nesten aldri er forsinket.


Noen ganger vil du bruke toget bare som høyhastighets, økonomiske og komfortabel transport, men andre ganger tog turen kan være en sightseeing tur også.


Bernina Express i Sveits, Bergen Express i Norge, Loisirail i Frankrike er eksempler der reisen er en del av den naturskjønne ferien.


Viktig poeng å huske:


• Husk at europeerne svært fornuftig bruke en 24-timers klokke i saker av denne typen. Det vil si: five o'clock om ettermiddagen blir 1700 timer og halb ni på kvelden er 2130. Lett når du får taket på det.


• Som du starte reisene dine tog må du ha din Eurailpass godkjent, som du må vise passet ditt. Gjøre det før du får på noen tog på informasjonsvinduet av eventuelle largish jernbanestasjon. Du får tilbake din billett og en validering slip.


• Holde validering-slip atskilt fra billetten. Det utgjør bevis på eierskap. (Hvis du er en bekymring vorte som meg, gjør en kopi av begge straks og huske å holde kopien i foring av kofferten din.)


• Kontroller at du går til høyre stasjonen. Hver by i Europa har flere forskjellige jernbanestasjoner. Denne TGV train jeg ridning startet fra Gare de Lyon i Paris. Men det er seks andre mainline toget stasjoner i byen av lys. The concierge at ditt hotell vil råde deg.


• Når du kommer til stasjonen må du få på rett plattform og inn i høyre bilen. Skiltene er alltid svært tydelig og jernbane personale er alltid mest nyttig. Det vil være en styret bekrefter navn, nummer og avreisetid av toget ved inngangen til plattformen når du kommer dit.


• Komme inn i høyre bilen, i motsetning til høyre toget, er avgjørende; i moderne tog er det bilen som er sendt av datamaskinen kontroll til målet. På siden av hver bil er en identifikasjon panel som forteller deg hvor mange bil, hvor bilen er overskriften og navnene på de viktigste stopper på vei. Kontroller i panelet nøye, og hvis du er fortsatt i tvil, vise din billett til leder av toget og forklare akkurat hvor du går.


• Grenser. En Eurail pass er for x antall reiser over en gitt tidsperiode. Ikke kast bort pass på korte turer.


Eksempel: Jeg var i Nice og måtte gå til Cannes. Jeg gikk med tog og kjøpte en billett. Du ikke kaste bort din Eurail Pass på reiser på turer som tar mindre enn en time.


• Ubiquity. Hver stasjon synes å ha et Eurail booking skrivebord. Organiseres og prøve og bestille så langt fremover kan du Hvis du vil ha en sovende. Disse togene får fullt booket, særlig i løpet av ferien, og jo tidligere du bestiller, mer visse du er med å få riktig toget.


• Sove på toget. Hvis det er en veldig lang reise ta toget kvelden og sove om bord. På et førsteklasses Eurail-billetter er sovende del av pakken.


Dette har store fordeler. Det sparer deg kostnaden for en overnatting, og det blir hva kunne en longish reise i betydelig komfort og stil. For eksempel, jeg gikk fra Salerno på Sicilia rett opp etappe av Italia til Genova og gjorde det på en night train og sov like en baby.


Man må være forsiktig.


Det er en historie om en lidenskapelig unge par som brukte deres sovende ikke til å sove. I et øyeblikk av ecstasy unge dame hengt på like sint til nærmeste objekt. Dessverre, det var Nødstopp kommunikasjon ledningen.


• Hvis det er mulig, ta dine egne snacks. Det var en tanke i mitt sinn at mat på europeiske tog ville være en gourmet glede. I min erfaring er det veldig langt fra. På den andre siden, serverer nesten alle stasjon restauranter god mat på svært rimelige priser forutsatt du holde seg borte fra fast food-kjeder.


• Få rett Stopp. Som du kommer inn i en by Kontroller at du ikke går av på et forstadsområder stoppe som er vanligvis Stopp før sentralstasjonen. Hvis du er i tvil, spør du billett-inspektør eller vakt. Du trenger ikke å være i stand til å snakke språket. Bare Vis din billett, og de vil fortelle deg hva du skal gjøre.


• Reis lett. Hvis ikke kan du enkelt bære bagasjen din er du utstoppet. Bærerene finnes ikke. Ikke på noen station har jeg noensinne sett.


• Bruke alle pass. Når du planlegger din reiserute, være fet. Du kan gå fra Hellas til Oslo og stort sett alle andre steder i mellom.


• Ikke UK. Alt dette gjelder Europa med unntak av Storbritannia. En Eurail Pass jobber ikke der. Storbritannia er ikke en del av Europa. Hva gjorde du mener noe annet?


Nettsteder som kan hjelpe


Eurail
http://www.eurail.com/
Riktig, det hevder at det er det eneste offisielle Eurail-området. Dette er sant. Men det er ikke det eneste stedet som kan gi deg informasjon. Og det er absolutt ikke det eneste stedet som kan selge billetter. Det gjør det, imidlertid gjøre et svært godt utgangspunkt fordi herfra kan du sortere ut potensielle tidsberegninger og reiseplaner.


Europa
http://www.RailEurope.com/us/index.htm
Dette er ikke det offisielle nettstedet, men det kan like godt bli betraktet som sådan. Det er ingenting om Eurail som ikke vet det.


Europa av Eurail
http//www.railpass.com
Igjen, dette er en kommersiell firmaet selger billetter, men som ikke stoppe det å ha en last av nyttig informasjon på området.


Støvler 'n alle Travel
http://www.bootsnall.com/eurail/
Vil du kjøpe en billett fra et selskap med et navn som det? La oss ikke være snobbet. Det har stor kompetanse på Eurail og området er svært nyttig.


Eurail Net
http://www.eurailnet.com/
Lyder offisielle, men det er fortsatt et kommersielle selskap som selger billetter. Du vil ikke finne mye differensial i priser mellom selskapene, men du vil finne en mengde informasjon om nettsteder som dette og arbeide ut mest økonomiske pass for bestemt turen.

No comments:

Post a Comment