Monday, April 2, 2012

Kanalen helligdager: Helt annerledes, helt fredelig

Vet først at kanalen og vannvei cruising ikke er en ferie som vil glede alle. Hvis du liker å spille tennis og golf hele dagen, hvis din ide om lykke ligger ved siden av et basseng som ser på unge damer i bikinis miniatyr hvis du absolutt må være i stand til å nyte en hektisk natteliv hver dag av din ferie – deretter er en kanalen cruising ferie absolutt ikke for deg.


På den annen siden, hvis du ikke tankene gliding fredelig gjennom noen av de vakreste landet i verden med en hastighet på rundt 7 km en time, for å se deler av landet som andre mennesker aldri gjøre, å unngå all trafikk rushtid og sakker tempoet i livet til en skånsom amble, deretter en kanalen cruising ferie vil være veldig mye hastigheten på.


Kanalene er ikke rett veier du jag ned. Vanligvis snu de følgende bøyer av landsbygda, selv om noen ganger kan du finne deg selv går gjennom en by – selv gjennom midten av en stor by.


Til liven proceedings vil du ofte kommer over låser som, i nesten alle tilfeller, må du arbeide deg selv. Du blir snart vant til den. Det er en liten, men hyggelig ferdighet som gir en hyggelig pause i dag. Det er også et bra sted å møte mennesker fra andre båter som vil være full av informasjon og råd – noen av det rette og verdifull.


Det er flere bøker tilgjengelig for hvert land, og de listen waterside puber, som er noen av de mest interessante og attraktive av hostelries i Europa.


Grunnleggende


Hvis du skal operere båten deg selv- og det er ingen annen måte å nyte opplevelsen – helt du må være fleksibelt nok til å få ganske raskt av og på båten, og du må ha noen til å styre båten. Faktisk er et mannskap på tre personen å foretrekke. Hvis det er umulig, er det hotellet båter, spesielt i Frankrike, som imøtekomme til dine behov.


Det er ingen høye nivåer av dyktighet involvert i å håndtere en kanalen båt. Det er ikke som en yacht. Styring er enten fra en liten hånd-hjulet eller en tiller på baksiden av båten, og du har en throttle spaken til å styre hastigheten.


Når du ansetter båten vil du bli gitt et svært kort kurs for å vise deg hvordan håndtere låsene, broer og andre elementer av canal-teknologi.


Det vil være en området kjører langs én side av kanalen, som er der hestene brukes til å gå når de slept båtene. Når du vil stoppe kan du Fortøye båten på stry banen side. Det koster ingenting for forankring og du enten bruke forankring innlegg eller hammer noen påler i bakken.


Du, selvfølgelig, bære din vann med deg, og du vil måtte re-fill tankene hvert sekund dag eller så. Du vil ikke ha at problemer med drivstoff som vanligvis du vil bli utstyrt med nok til mer enn sist i hele ferien.


Du kan lage mat på båtene-alle kasseroller leveres –, men du vil sannsynligvis finne deg selv å ha middag på en av de mange waterside hostelries. Må du ta med deg riktig båt sko, slik at du ikke bli forsinket på våt dekk.


På eldre båter, kan personen styring noen ganger være irritert av lyden av motoren. Dette er ikke et problem på nyere båtene som er normalt de for utleie. Uansett er det bare personen som merknader-styring. På forsiden av båten er det ingen støy, unntatt for lapping av vannet og swishing av reeds.


I Storbritannia, kanalene er ganske smalt – to meter er ganske bred – og det er derfor båtene kalles 'narrowboats'. Til tross for deres mangel på strålen har disse båtene alle bekvemmeligheter av Hjem inkludert dusj, kjøkken og uunngåelig TV. Legg merke til at de aldri er utstyrt med telefoner-det er ikke ment å være den slags ferie. Men hvis du trenger å være i konstant kontakt du kan leie en mobiltelefon.


Nesten alle båter har et spiseområde som kan gjøres opp til en ekstra doble køye. Du bør ikke dette med mindre du er svært skjøvet. Det er bare egnet for unge mennesker. Dermed er regelen at hvis du leier inn en båt for fire personer du leie en båt for seks person.


Elektrisitet-tross alt, dette er Europa – er merkelige og fantastiske og hvis du må bruke en hårføner eller lade et videokamera, må du sjekke med hirers veldig nøye før du starter.


I Europa er det flere cruising grounds, noen mer attraktive enn andre. Kanalen båtliv i Skottland og noen ganger betyr for eksempel at du er seiling hele ganske stor vannmasser, og du trenger noe annet enn en smal båt. Irland, derimot, har blitt et større område for kanalen cruising, og mange av kanalene har blitt gjenopprettet og åpnes på nytt.


I Irland Canal Grande og Barrow-systemer og elva Shannon tilby deg friheten til 240 kilometer urørte vannveier. Starten på Canal Grande er bare 100 km fra Dublin. Shannon er ryggraden i et stort nettverk av innlandet vannveier, koblet til Erne via leddether nylig restaurert Shannon Erne. Canal Grande kobler det til Dublin og østkysten, mens Barrow navigasjonen gjør det mulig å reise til Sørøst. Elven umiddelbart til Sør er ideelt egnet til nybegynnere. Men det er i England som britiske kanalen cruising kommer til perfeksjon.


Det er tre områder.


Først er den Norfolk Broads som består av kanalene og elver som er koblet til innsjøer som kalles Broads. Det er ingen låser i dette området, men det er tidevann, og du må hente ferdigheter til å bruke tidevannet til du.


Dette er noen av de vakreste landet i Europa, og selv for England, det er et veldig rolig og eksterne sted.


Themsen gir enda et område for cruising, men det har noen forskjeller. Låser helt frem til Oxford er arbeidet ved Lås keepers, som kjenner området og er vanligvis flott tegn i egen rett. Bredden av Themsen er et panorama av engelsk historie, og du kan ikke bli lei i ett minutt.


Så er det kanalene som kjøres gjennom hele England og Wales. Det er om lag 3000 km fremdeles tilgjengelig for rekreasjonsbruk, som de blir sjelden brukt nå for kommersiell transport. Det er her at du må bruke en smal båt. Det vil komme med alle bekvemmeligheter av hjem og er svært enkel å bruke. Uansett, du kan ikke gjøre mye skade med en maksimal hastighet på ca 7 km en time.


Sentrum av kanalsystemet er i byen av Birmingham, men de fleste av kanalene kjøre gjennom landsbygden. Du amble sammen og nyte naturen og fortøye deretter ved siden av en waterside pub på kvelden. Du vil sannsynligvis bare reiser for fire timer eller så en dag, som vil forlate deg god tid for å utforske.


Det tar ca. 15 minutter for å få gjennom en lås, og du må endre din måte å tenke på avstand fra km til Lås km. Du vil vanligvis finner du reiser på noe under 30 Lås km om dagen.


Du kan enten cruise fra halvliter start og tilbake langs samme kanalene, eller du kan gå på en sirkulær tur som bringer deg tilbake til startpunktet. Ta råd fra båt gården som til hvor lenge en tur vil ta. Sin dom er bedre enn din. Kanalen cruising på walisisk kantlinjene mellom Chester og Llangollen kan få litt overfylt på høyden av sesongen, men mange hensyn dette som den ideelle første turen.


Det er mye diskusjon som om å bære en sykkel. Du vil finne at bære en sykkel for hver person on-board vil gjøre turen mye mer interessant fordi det er svært lett deretter vil gå langs banen stry noen lukke av destination. På den annen side lagring av dem kan være en stiplet ordensforstyrrelser, og hvis du setter dem på toppen hytte finner du problemer med overhengende trær, og noen av broer, som kan være svært begrenset. Likevel, de forbedre ferie ingen ende.


Når du endelig har bestemt hvor du skal gå, og har arrangert for å leie en båt, kan du kjøpe en guide for kanalene du har tenkt å cruise. I Europa Nicholsons, Pearsons og vannveier verden kan du publisere en rekke guider. Dette er nyttig på cruise, som de vil vise deg hvor landsbyer, puber og vann poeng er. En total kart over systemet er nyttig for setter pris på hvor kanalene er i forhold til resten av landet, og for generelle planlegging.


Det er ingen store forskjeller mellom cruising i Storbritannia og båtturer på kontinentet. Kanskje er den største forskjellen at på kontinentet de store kanalene er fortsatt brukt for kommersiell trafikk. Men hvis ikke det er mye det samme. Du går aldri raskere enn åtte km per time - det er en fartsgrensen - og må du tillate 15 minutter for å gå gjennom en lås. Hvis ikke, det er en veldig lignende opplevelse og canal systemet strekker seg gjennom Frankrike, Tyskland og Holland.


Web-områder


George's: Canal båt i Storbritannia og Europa-http://www.canals.com/index.htm-The definitive guide. Har du alt du vil vite i tillegg til koblinger til mye mer. Sier selv, modestly, 'Er en introduksjon for dem kjent med gledene ved kanalen og vannvei cruising, så vel som en ressurs for erfarne roere.'


UK Canal nettverk http://www.ukcanals.net/ har flere koblinger enn du kan rote med en pinne. Totale dekning. Uansett hva du ønsker å vite, har dette området en kobling til den. Ganske utrolig.


UK ferier flytende på Canal, elven og sjøen http://www.holidayuk.co.uk/canals/index.htm kommersielle områdeoppføringen hva det har å tilby. Det er enorme.


AccomoDATA – Canal båtliv http://www.accomodata.co.uk/boats.htm en annen kommersielt nettsted håndtere kanalene i Storbritannia.


Croisières Le Dauphin / Dolphin Cruisers, Pelican Canal Båtutleie http://www.le-guide.com/dolphin/pelican.html kommersielle site på cruise – mer enn sann kanalbåt powerboat – i Frankrike.

No comments:

Post a Comment