Wednesday, April 25, 2012

Fantastiske dyrelivet i sørlige Spania

69, 70,71, 72. Jeg prøver å telle Gåsegribbs som de glir enkelt på sine 2 m. wingspan over toppen av fjellet motsatt mitt hjem.


Tidligere var jeg sjekke skaden til vår vegetabilske oppdateringen som vill bosr var her igjen går kveld, og de synes å ha tatt en glans til min mann gulrøtter!


I blikk opp som jeg hører hvin av en oppstartet Eagle la sin kompis vet hun har ingenting å frykte fra åtsel spise gribb som deres konstant sirkle tar dem videre og videre ned dalen søker uten tvil for noen uheldige Ibex eller geit som prøvde en spranget for mange.


Dyrelivet her er fantastisk nd rekke fugler synes aldri slutter. Går kveld vi kunne høre hooting europeiske Eagle ugle nederst dalen og på sametime var lulled tilbake til å sove med beautifu synge av en nightingale perched på et sted utenfor våre soverommet-vindu.


Jeg er fortsatt overrasket av mangfold av arter, etter å ha bodd her over 14 år. Jeg er fortsatt i ærefrykt på glimt av en gul flash gjennom kratt som en Golden Oriele går om sin virksomhet.Jeg elsker å se den tegneserie Hærfugl hopper frantically om jage insekter og lyden som jeg bare kan beskrive som gunfire som de mange variantene av Hakkespetter oppsøke grubs. Jeg er spesielt fascinert av store mengder fuglene av prey soaring effortlesly over vårt hjem, hvorav mange jeg fortsatt ikke kan identifisere.


Innstillingen er blant skogvokst daler og majestetiske fjell med store swathes av wild blomster i våren og mange varianter av frukt og nøtter i sommer, høst og vinter.


Jeg finner et nett og fjerne en uønsket gjest, (en Salamandere) fra bassenget og deretter sette på min bathers og har en dukkert.


Hvor er dette paradiset som jeg hører du spør? Det kan også overraske deg å vite at i helgene jeg reise 20 minutter med min mann og alle hans Karaoke utstyr til de travle barene av Costa del Sol der han arbeider.


Ja, vi lever i Andalucia. den virkelige Spania. Mindre folk, mindre trafikk og over 70% av alle europeiske dyreliv-faktisk en veritabel paradis.

No comments:

Post a Comment