Saturday, April 28, 2012

Kjøring I Hellas - hva er det virkelig gjerne?

Generelt sett, greske drivere er ikke beste i Europa, men de er ikke verste-disse folk vite hvem de er! Jeg har vært i kjøring i Hellas for en stund nå og har vært vitne til mange eksempler på dårlige vaner på veien, som har sjokkert meg raskt avgang britiske sensibilities. Det er ikke uvanlig at drivere til tuting deres horn ved trafikklysene, selv når de er fortsatt på rød og å fly gjennom røde lysene. Det er en grunn av sorterer for noen av anledninger da sistnevnte oppstår. Trafikklys, selv i hovedstaden, kontrolleres ikke eksternt til ulike tider av dagen for å tillate endringer i trafikkflyt. I rushtid, for eksempel, kan det derfor være dusinvis av biler som venter på å gå gjennom en trafikk-lys, som forblir grønne i bare ti sekunder eller mindre. Dette resulterer i stressa drivere sneaking gjennom på rød fordi de er lei av å vente. Jeg har også vært overrasket over på mer enn én anledning når går ned enveiskjørt, av noen kommer med hastighet i motsatt retning mot meg. Jeg har besluttet at hvis jeg noen gang bulke foran bilen min, vil jeg hodet rett for den neste bil-overskriften på meg feil vei opp enveiskjørt og la den andre fyren forsikringsselskapet dekke det. Høres bra i teorien minst.


Grekerne synes å ha en blatant ignorering for sin egen sikkerhet – drivere og fotgjengere både (se opp for gresk grannies vandre på midten av veien med deres shopping). Var kledd kongen er sjelden slitt og barn kan ofte sett hoppe opp og ned på baksetet, som om de lekte i sine rom, eller wedged mellom to voksne på en motorsykkel. Det er veldig mye en "det vil aldri skje med meg" mentalitet, men statistikken viser at dessverre det skje. Jeg har alltid bære en seatbelt, om jeg kjører eller jeg er i noen elses bil. Det reiser ofte et merkelig utseende fra greske taxi sjåfører, som om du er noe avhør deres evne til å kjøre.


Noen Tips


-Den første og viktigste en er å bare være på vakt. Dette vil holde deg trygg 99,99% av tiden. Jeg skjønte nylig at jeg nå ikke lenger bare ser på bilen foran meg, men jeg også ubevisst ser gjennom hans frontruten på bilen foran ham. Du vil snart utvikle raskere reaksjoner og en sjette sans når noen kommer til å gjøre noe uortodokse. Kjøring i Storbritannia ville trolig føle seg positivt kjedelig nå!


-Vare behov for å bli tatt på rundkjøringer, fordi det synes ofte at regelen er personen som stasjoner mest aggressivt, uavhengig av om de finnes i rundkjøringen eller å angi den, er den som har prioritet.


-I motsetning til i Storbritannia advarer når en annen driver blinker hans frontlysene på deg, han ikke la deg pass-motsatt er tilfelle - han deg at han kommer.


-I bygget opp områder, gå nøye gjennom veiskille, fordi folk respekterer ikke alltid stoppe skilter og kan også ha synet på du blokkert av biler parkert opp på gaten hjørne.


-I svar på hva jeg sa tidligere om røde trafikklys når lysene bli grønn ikke flyttet uten å kontrollere at det er ingen stragglers som kommer fra en annen junction. Når jeg først kom i Athen, trodde jeg at driverne hadde en treg reaksjonstid når lyset slår grønt lys, men nå er jeg tror, som med kjører hvor som helst, det er tryggere å ta deg tid.

No comments:

Post a Comment