Monday, May 21, 2012

Siberia, Russland del 4 � Flyplass Follies og en Stern foredrag

I denne fascinerende serie, vil vi dekke min beslutning om å flytte fra San Diego til Chita, Sibir å være professor ved Tsjita statlige tekniske universitet. Vi plukke opp historien ombord flytur fra Anchorage til Khabarovsk, Russland.


Dag 3 [fortsatt]


Som jeg lounged min enorme Aeroflot sete, annonsert stewardess at vi ville komme fram i Khabarovsk i de neste 30 minuttene. Khabarovsk ligger i deep south av det fjerne østen av Russland på grensen til Kina. Det er hjemmet til det fjerne Østen militær i Russland, og er den største byen øst for Bajkalsjøen. Jeg var hovedsakelig interessert i hvor vanskelig det ville være å finner en varm dusj.


Vel, var dette den, den første dagen i mitt år i Sibir. Jeg fikk boken min uttrykk, elektrisk teppe, reisesjekker og en solid rush av adrenalin. Selvfølgelig, jeg hadde aldri lært en klasse før, men jeg ville beskjeftige seg med senere.


Vi har descended ut av skyene i en rainstorm. Utsikten var fremdeles utrolig. Vi var flyr til en flat dal omgitt av snødekte fjell. Alt var en dyp grønt. Noen få hytter kan ses på bakken.


Det var en veldig klar visning av flyplassen som vi banked gjennom dalen til tilnærming fra vest. Umm, er ikke flyplasser vanligvis lyser opp? Dette så ut som en ghost town. Rullebanene så fint, men det var ingen lys i bygninger. Det syntes å være en dearth av aktivitet på bakken. Jeg hadde aldri backpacked fra et fly til flyplassen, men kanskje dette var hvordan det ble gjort. Når du er i Rome…


Etterbehandling av en utrolig flytur, satt våre russiske pilot oss med en lett berøring. Som vi taxied opp til flyplassen, kan jeg bare tror at hvis resten av Russland var så godt som flyet, det skulle være et flott år.


Blinke, blinke, blink…lights gang kommer i terminalen! Til tross for å være ikke mer enn 50 meter fra det, var vi herded til en transport. Vi startet, gjorde en bred u-sving og stanset på gate. Alt jeg kunne tenke på var "Gudene må være gal."


"Gudene må være gal" var en morsom film utgitt i åttiårene [ingen vitser om min alder]. De første scenene i filmen er skarp satirer av vår moderne livsform versus de innfødte stammene av Afrika. I en scene, en kvinne får inn i hennes bil, ryggen ned til slutten av hennes oppkjørselen og setter et brev i postboksen. Ah, fremgang! Reisen fra flyet til flyplassen kunne ikke vært mye lengre.


Flyplassterminalen var ganske industrielle. Det vil si, ble ingen innsats gjort for å selge deg hurtigmat, videreselging av alkohol, iskrem, "Khabarovsk Hard Rock Café" skjorter eller toll-Free crap du egentlig ikke trenger. Oppriktig, det var en lettelse.


Russiske toll jobbet ganske mye på samme måte som toll på en flyplass. Du fanget din poser, bummed penner av av fremmede fylle ut skjemaer, og sto i lang linje med andre reisende som er lei. Til slutt, du fikk til forsiden av linjen og prøvde å se hvordan personen står åtte fot foran du gjorde det.


Dessverre, min tur var også min første sjanse til å oppleve det russisk språket. Jeg passert mitt passport, egendefinerte skjemaer og visa gjennom liten vindu. Jeg har også prøvd en uskyldige smil, som arbeidet om samt smilende ved en IRS-agent. Alt gikk greit før tollerne startet snakker raskt og peker på min skikker form. Noe var galt, men jeg hadde ikke en anelse om hva. Jeg har slått til Grae med en ertende utseende, og han kom frem til å tolke.


Alle internasjonale reisende Lær raskt en grunnleggende regel. "Vent her"-linjen i tollen er hellig. Å krysse linjen tidlig er å utføre en handling av krig. Russiske toll var ikke annerledes. Grae var høyt instruert til å komme bak linjen og vente på sin tur. Tollerne deretter ga meg en stern foredrag. I dag, kan ikke jeg fortelle deg om han var diskuterer min skjemaer eller været, men tonen var definitivt stern. Foredraget var avkortet av universell toll agent uttrykket kjent som "dum foreigner…why tok jeg denne jobben...Jeg ville virkelig være en painter…"


Til slutt, ble problemet med skjemaet løst. Jeg vil gjerne fortelle deg at jeg tok en aktiv rolle i dette, men jeg sto i utgangspunktet det mens agenten grumbled og aggressivt stemplet dokumentene. Jeg aktivt ber om som stempelet ville ikke eksplodere, men det var om det. Grae flyttet gjennom tollen uten problemer, og vi gikk i kjølig, våt luften i Khabarovsk, Russland.


Hvis du vil bli videreført

No comments:

Post a Comment