Wednesday, May 16, 2012

Sibir her jeg kommer! -Eventyr reise-del 1

"Du må virkelig hater denne jobben." Det er hva sjefen min sa da jeg fortalte ham at jeg var å gå fra San Diego til Sibir for et år. I realiteten var jeg lei og leter etter noe som ville være helt og fullstendig ny. Om det var sunstroke eller en utvikle toleranse til margaritas, var ikke San Diego bare klippe den lenger. Pokker, jeg selv ikke hadde gått til stranden i ni måneder, og det var bare noen kvartaler unna. Tid til å Gjenoppdag en glede for life.


Som du gjør nå, jeg trolled Internett på jakt etter denne sjeldne muligheten som vil fornye min vigor og la meg skryter til vennene mine domesticated. Plukke kaffe i Sør-Stillehavet? Nei, jeg allerede drikker for mye av det. Seile rundt om i verden på en containerskip? Nei, jeg var ikke klar for ufrivillig selvrefleksjon. Før jeg visste det, hadde jeg enige om å flytte til en by i Sibir som er kjent som Chita. Ja, jeg hadde tenkt å være en professor ved Tsjita statlige tekniske universitet gjennom et program som er satt sammen av Siberian Intercultural broer. Donere - de trenger penger: http://www.siberian-bridges.org.


Så, hva gjør en ta for en ett års opphold i Sibir? Hvorfor, vil jeg bare gå kjøpe en guidebok på Sibir og lese delen "hva du kan ta". Mine søk på lokale mega bokhandel var skuffende. Shockingly, var det ingen guidebooks for Sibir. Jeg ble fristet til å skrive en ekkel brev til Lonely Planet og andre til bokhandel kontorist sa, "du skal hvor?" Da hun begynte å gi meg "du må være en kriminell på kjøre" utseendet, var det på tide å gå.


Heldigvis, jeg var kjøpedyktig finner erfarne reisende som kunne gi meg med detaljer og elementer som var absolutt nødvendig. Kjæresten min ga meg alle viktige elektrisk teppe, en strømmen Konverter og intime detaljer om hva ville skje med meg hvis jeg bør tør å dele den med en annen kvinner. Bestefar ga meg en VERDENSKRIG ned belegge som var om lag tre størrelser til store og gjort meg ser ut som en walking gopher. Familie, venner og tilfeldig fremmede bidratt ytterligere elementer og råd som ville være kritiske for min overlevelse.


Angivelig vurdering min sjansene for å overleve på 50-50, venner og familie som er satt sammen en går bort/aldri se ham igjen partiet dagen før jeg dro. Selvfølgelig, brakt alle Vodka som en humoristisk går bort gave. Tidevannet raskt slått, men som alle ble spurt/tvunget til å prøve en "smak av Russland". Mange av hendelsene i den kvelden vil forbli evig forseglet i antikken, men det bør nok for å si at kona til en venn, gikk i Arbeiderpartiet som gjorde det en veldig morsom kveld og påfølgende dag for ham på sykehuset. Få fikk av så lett.


Gigantisk ryggsekk, elektrisk teppe, bakrus og jeg ledet til flyplassen neste morgen. Men det er en historie for del 2 av denne nomad eventyr reise-serien

No comments:

Post a Comment