Tuesday, May 8, 2012

Siberia, Russland del 6 � når trapper angripe I Khabarovsk jernbanestasjonen

I denne fascinerende serie, vil vi dekke meg flytte fra San Diego til Chita, Sibir å være professor ved Tsjita statlige tekniske universitet. Vi plukke opp historien kommer til jernbanestasjonen i Khabarovsk å fange den transsibirske jernbanen.


Dag 4!


Hvis du har lest denne serien på NomadJournalTrips.com, vet du min opprinnelige estimat for reise var 2 ½ dager fra San Diego til Tsjita, Russland. Vel, dag 4 har kommet, og jeg er bare å få på toget. Dette fryktelig tid anslaget er bevis på en dårlig matematikk utdanning. Jeg skylde norsk utdanningssystemet!


Jeg kunne aldri finne ut de matematiske hypotheticals, "Hvis et tog kommer sør på"x"hastighet og en syklist er går nord på"x"hastighet, når de møter?" Når de kommer til å møte? Mer som, "hva pokker er syklist skal se ut når de møter?" Hva med sin familie, for ikke å nevne marerittene påført dirigent. Jeg mener, virkelig, kan som gjør matte under slike omstendigheter?


Stairs…Onde, onde trapper


På Intourist hotel arrangert vi for togbilletter til Chita. Vi mener jeg min venn Grae gjorde alt. For $27, "vi" hadde arrangert en privat køye og alt var bra. Med en god natts søvn ledet vi ned fra rommet og ut i the…pouring regn. En lokal var slag nok til å gi oss en tur til jernbanestasjonen og alt virket bra. Etter litt peker, ekstrem ansiktsuttrykk og så videre oppdaget vi våre tog kjørte omtrent en time treg. Vi hunkered ned, og gjorde en bit av mennesker ser.


Så vi satt, pondered jeg bagasjen. Jeg hadde en stor Vandring ryggsekk, og noe jeg kalt "klump." Klump var en ekstremt store duffle bag med lite hjul på ett-end og plast barer kjører ned flat side/bunnen. I teorien, kan du rulle det, eller du kan dra den hvor som helst. Gruva ble svart, våt og vektet ca 70 pounds. Før du snicker, Vær oppmerksom jeg skulle til Sibir for et år. Hva ville du ta? Likevel, jeg hadde en beklemt følelsen, men kunne ikke virkelig finne ut hvorfor.


Våre time var opp, og det var på tide å hodet til spor-plattformen. Som mange europeiske togstasjoner måtte en faktisk gå ned trappene, via en tunnel og deretter sikkerhetskopiere trappene for å få til plattformen. Dette er ikke slik det fungerer i San Diego. Det også regn ikke i San Diego. Regn, 70 pund bag på hjul, plast barer, stairs…Jeg tror du får bildet.


Trappen ble pakket som blandes jeg trekke frem klump bak meg. Du ville være stolt. Jeg gjorde den første flyvningen uten lemlesting noen eller blir slapped. Akkurat som jeg gikk ned den andre puljen, "du ble nudgeth bakfra."


Time redusert.


Klump slo meg på baksiden av knærne. Jeg falt tilbake til klump. I en transformasjon utover min primitive forståelse av quantum fysikk ble klump en bobsled med høy ytelse. Ned gikk jeg.


Fortsatt i sakte film, kunne ikke jeg hjelpe men Legg merke til smidighet av russerne i stairwell. Noen hoppet opp en dekorativ sokkel kjører ned trappa. Overvektig enkeltpersoner sugd og ble plutselig tynn. Mirakuløst, ble ikke en eneste sjel truffet på vei til bunnen. Min landing var uneventful, som er å si det var ikke en høyt smellkyss på veggen på bunnen av trappen.


Jeg hoppet opp og viste for å se hvis noen ble skadet. Det var totalt stillhet. Ansikter stared bare på meg. Angivelig, det eneste skadet var mitt ego og hud, som var å snu en mørk nyanse av rødt. Vel, liker jeg å gjøre et inntrykk! Jeg ba vehemently at ingen av dem skulle Chita.


Alle startet bevegelige igjen, og ikke et ord var sa. Alas, var klump ikke så accomodating når det gjaldt å klatre opp trappen i den andre enden av tunnelen.


Neste – den transsibirske Railway…Hvor mange dager til Chita?

No comments:

Post a Comment