Wednesday, May 23, 2012

Siberia, Russland del 5 � Khabarovsk og en liten russisk

I denne fascinerende serie, vil vi dekke meg flytte fra San Diego til Chita, Sibir å være professor ved Tsjita statlige tekniske universitet. Vi plukke opp historien utenfor flyplassen i Khabarovsk, Russland.


Khabarovsk


Khabarovsk er en fantastisk by. Museer med works fra Picasso, Rembrandt og andre maler. En travle downtown-området med kafeer, en livlig musikkscenen og arkitektoniske triumphs. Så igjen, kanskje ikke. Vi var langt mer interessert i å finne et hotell med varmt vann og aldri ventured inn i byen.


Utenom flyplassen, var vi litt flummoxed ved at det syntes å være taxier forbudt. Vi lært raskt at nesten ethvert russisk med en bil er også en taxi til leie. Etter 5 minutter av over egging hverandre, Grae gjort taxi avtaler, og vi var av. Tilsynelatende tar ut disheveled utseende etter 3 dager med reise, foreslått vår sjåfør Intourist hotellet. Vi avtalte lett.


Under kommunismen, er Intourist Hoteller angitt for eksklusiv bruk av utlendinger. Våre var ganske hyggelig og viktigere, hadde dusj med innholdsrik mengder varmt vann. Du kan se et bilde av det på http://www.lodging.ru/hotels/intouristkhab.asp. Etter å ha returnert til menneskeheten med ett av beste dusj i mitt liv, var det tid til å oppfriske på mine russiske ferdigheter.


Jeg er en stor fan av Ishockey. Under åttiårene og nittitallet var mange av de beste spillerne russerne. I intervjuer, de nesten alltid snakket om læring engelsk ved å se på TV. Hvis det fungerte for dem, ville det fungere for meg. Ikke akkurat.


Som Grae showered, venda jeg gjennom de åtte tilgjengelige kanalene. Sitcoms var ikke en mulighet, men jeg fant til slutt en nyheter kanal. Jeg se bildene. Jeg vet at bildene er. Jeg høre de ord som blir uttalt av journalister. Jeg har absolutt ingen ide om hva ord gå med hva bilder. OK, la oss opp igjen. Hvilke ord bruker de om og om igjen? Faen, må de snakke så fort? Etter 30 minutter, har jeg lært noe, nada, zippo. Min respekt for russerne spiller i NHL har aldri vært høyere.


Kan også sove opp på den. Ja, dag tre av turen var endelig ferdig. Min opprinnelige prediksjon av en 2-dagers tur var ut av vinduet. Likevel, vi var i Russland, så hvor mye lenger kan det ta? Trekke ut et kart, og ta en titt på landet. Det er to ganger størrelsen på USA


Neste – når trapper angrep...

No comments:

Post a Comment