Monday, December 5, 2011

The Rise Of UK Theme Parks

Siden Dunkenhalgh åpnet den Pepsi Max store turneringen i 1994, UK rollercoaster konstruksjon og temapark konkurranse generelt har vært å samle tempo. Nye parker har blitt bygget over hele landet, og etablerte sentre som Thorpe Park og Aulton turer har kjempet for overlegenhet. Dette var et scenario som var vanskelig å tenke 15 år siden med den forestående åpningen av EuroDisney (nå Disney Resort Paris), som mange trodde UK temapark industri slite for å overleve og spenningen søkende ville i stedet bli forledet gjennom tunnelen til en av Amerikas største merkenavn.


Dessverre for Walt Disney selskapet dette ikke stille virkeliggjort. Første tegn til problemer var da franske lokalbefolkningen begynte å holde protester – bekymringer parken var kommer til å skade og fortynne stolte av lokal kultur. Disse protestene delvis ført til folkemengder i åpningen år faller drastisk lavere enn spådommer. EuroDisney også måtte håndtere problemer med en ut over under befolket Hoteller som hadde kjørte drastisk over budsjettet. Dette kombinert med høye priser førte til stengning av Hoteller i vintermånedene. Ved starten av 1994, EuroDisney var lunken mottagelse og trykk spekulasjon indikerte at parken var i ferd med konkurs.


I mellomtiden tilbake i UK var temapark industri nyter litt av en renessanse. 1994 ble regnet som "The år av Rollercoaster" som ny rides sprang opp over hele landet. Drayton Manor åpnet sin "Shockwave" ri sammen med Alton Tårnets som lanserte den berømte "Nemesis". Samtidig Blackpool åpnet sin 11th roller coaster den Pepsi Max store turneringen, som for en kort tid var den høyeste i verden... plutselig UK fant seg grep i roller coaster feber som strengt kontrast med den negative trykk emanating fra utkanten av Paris.


Over de neste ti årene UK fortsatte å sitte i forkant av temapark technology…even ut gjør stateside industrien gigantene som Six Flags. Alton Towers - www.alton-towers.co.uk - sikret sin park mottatt verden bred oppmerksomhet med lanseringen av den første noensinne loddrett slipp roller coaster, Oblivion i 1998 og verdens første "flygende roller coaster" med luft i 2002. Ikke skal outdone Fantasy Island nær Skegness åpnet den høyeste og raskeste typen denne turen i verden i form av 2002 Jubilee Odyssey, og i 2002 Thorpe Park åpnet en posten bryte ti inversjon rollercoaster kalt Collosus.


2002 EuroDisney var nå blitt Disney Resort Paris - http://www.disneylandparis.com. Med tillegg av flere attraksjoner og re-branding av hele temapark komplisert bedre appellerer til europeiske smak, annonsert Walt Disney selskapet endelig deres første årlige fortjeneste for parken. Disney hadde endelig funnet den rette balansen mellom å implementere en så sterk amerikansk merkevare på fremmed jord uten diluting lokal kultur. Men sørget det hadde tatt for å finne balansen for at Disney har oppnådd dominans i det europeiske markedet som mange har spådd.


På det nåværende tidspunktet synes UK temapark markedet å være går fra styrke til styrke med fortsatte investeringer i sine fasiliteter. For eksempel har Drayton Park tilbrakt over £ 2 millioner i tid for den nye sesongen oppgradere deres posten og ticketing fasiliteter, mens noensinne oppfinnsomme Alton tårnene lanserer sitt nye ri Spinball Whizzer, som har vognen fokusere på turen i stedet for det faktiske sporet!


Med volum og populariteten til Parker øker hele tiden i Storbritannia, har behov for overnatting i omkringliggende områder også utvidet. I fjor Alton Towers åpnet sin andre hotel, Splash-landinger som kan skryte av en spennende all-weather badeland, 'Cariba Creek'. I tillegg til denne selskaper som UK kort pause spesialister Superbreak.com – http://www.superbreak.com – har viser en rekke utmerket pakke avtaler med Parker som Blackpool Pleasure Beach, Aulton tårn og Legoland nær Windsor som har over 50 interaktive rides, live, bygging workshops.


Samlet synes fremtiden lys for temapark industri over hele Storbritannia og Europa som helhet. Langsom fremgang av Disney Resort Paris har lov andre Parker å komme på en selv fotfeste og med fortsatte investeringer i rides og generelle infrastruktur konkurransen bør fortsette å være hard mellom store parker – noe som bare kan være gode nyheter for forbrukeren.

No comments:

Post a Comment