Wednesday, December 28, 2011

Romantisk Paris

Norm Goldman, redaktør av www.Sketchandtravel.com og www.Bookpleasures.com er glade for å ha som gjest, verdensomspennende Paris ekspert, Thirza Vallois. Thirza er forfatter av tre bind av "Rundt og om Paris", og en annen utmerket bok, “ romantiske Paris ".

Thirza har bodd i Paris siste 40 år og har flere post-graduate grader fra La Sorbonne. Hun bidrar til TV og radio, og har dukket opp på PBS, BBC, The Travel Channel, Discovery, CNN, The fransk kulturelle Channel, blant andre. Hun skriver også for Financial Times, United Airlines' halvkuler Condé Nast Traveller, blant andre.

Hun er forfatter av tre perfekt dager i Paris, luftes som en film på alle United Airlines internasjonale flyvninger og på TV over hele verden. Artikkelen har vunnet henne første prisen av NATJA (nordamerikanske Travel journalister Association).

Thirza har også bidratt Paris-oppføringen av den nyeste utgaven av The Encarta-leksikon.
Thirza er også en ekspert på Aveyron-området i Sør-Frankrike. Løpet av siste flere år har viet mye av sin tid til å utforske og studere denne regionen i Frankrike. Hun er nå å fullføre en ny bok om denne siste skjulte regionen av Frankrike, for å bli publisert i 2006.

Thirza har også informert meg at hun har vært på reise stor utstrekning i USA, særlig til California, om hvilke hun har skrevet et par artikler med mer å følge


I dag, Thirza vil bli diskutert med oss hvorfor Paris er så romantisk?


God dag Thirza og takk for å akseptere å bli intervjuet av sketchandtravel.com og bookpleasures.com.

Norm:

Thirza, kunne du fortelle oss noe om deg selv, hvordan du startet som en travel-forfatter og skribent, hvor mange reiser bøkene har din skriftlig og hvorfor har du valgt å skrive om Paris?


Thirza:

Lenge siden, da jeg fremdeles var et barn, og reiser var fortsatt privilegiet av "godt opplyst noen", jeg skjedd å være velsignet med en eksepsjonell mor som mente at den beste skolen var livet selv, og at den beste måten å omfavne livet var ved å reise.

Min eksponering derfor startet i svært ung alder, som gjorde min kjærlighet for skriving, som jeg uttrykt meg måten en gjør gjennom maleri, synge, spille et instrument, dans.... Jeg har aldri ment å bli en forfatter, det var bare en del av meg. Og jeg valgte aldri å skrive om Paris. Det bare skjedde, og to bestemte årsaker ser tilbake med etterpåklokskap.

Å være smart reisende, opprørt det meg til å se hvordan de fleste besøkende til Paris (og noe annet sted), gjør det på feil måte, ved hjelp av katalog-lignende guidebooks som gjør dem gå gjennom endeløse lister som turist "musts", i stedet for å peke dem til "ekte" sted, som er byen selv. Det er kun gjennom en grundig undersøkelse og forståelse av et sted at man kan få mest mulig ut av ens besøk, og det er hva mine bøker "Rundt og om Paris" er alle om

Som alle former for selv-uttrykk, er det alltid et element av terapi bak motivasjon, og jeg absolutt trengte å gjøre min egen terapi angående Paris da ideen om å skrive om Paris begynte å gestate i mitt sinn, tilbake på 1980-tallet. Paris har endret seg dramatisk siden, men i de dagene var det et exasperating sted, bebodd av svært vanskelig mennesker, for å si mildt, og mine følelser for det var langt fra phony "Jeg elsker Paris i våren" bilde postkort dyrket av Hollywood. Det var virkelig en kjærlighet og hater lidenskap, og jeg trengte å forstå mitt eget hjerte, som bare kan skje gjennom forstå byen.

Det er en kombinasjon av de ovennevnte som fødte min 3-volum-serien "Rundt og om Paris". Som for "Romantiske Paris" var det deres naturlig forlengelse på en måte. Når jeg oppgitt min leser alle meaty stuff, var det på tide å slappe av, nyte og fest, og som gjør det bedre enn elskere? Det var en bok skrevet for elskere, fortid, nåtid og fremtid, som Paris, mer enn noen annen by jeg kan tenke på, er designet av gudene. Dette også svar på andre spørsmålet ditt. Så langt har jeg skrevet fire bøker om Paris. Jeg har faktisk skrevet en femte boken på Paris, rettet mot barn, men har aldri fulgt dens offentliggjøring (til min beklager), har begitt seg ut på mitt nye prosjekt, boken min på Aveyron som er nå mer enn to tredjedeler gjort.

Norm:

Du kan forklare til vårt publikum hvorfor Paris er blant øverste romantisk
møtestedene i verden?

Thirza:

Alle spør meg det samme spørsmålet på hvert intervju. Svaret jeg gir er alltid den samme og beste gjenopptatt i innledningen til "Romantiske Paris". Snarere enn omskrivning, la meg sitat direkte fra boken min:

"I flere tiår jeg prøvde å finne ut hvorfor Paris er shrouded i slike mystikk. Gitt, turer på kvelden langs Seinen er fortryllende, men som alene kan ikke forklare hvorfor meget omtale av Paris hadde alltid conjured opp tales av romantikk, vel før det ble velsignet med gass eller elektrisitet, lenge før utsøkt lyser street-hjørnene ble replikert verden i svart-hvitt-utskrift. Tross alt, middelalderske Paris var en mørk den av skitt, reeking med kvalm stank, og de to skummel fengsel festninger som jutted ut av sin skyline kan neppe ha vært bidrar til romantikk. Ikke å nevne 32 rotting lik dingler i offing når den kongelige galge var vant til full kapasitet. Ennå har myten gått igjen for en god tusen år.

Jeg racked min hjerne, jeg gravde i siste, jeg reiste til min egen psyke på jakt etter et svar, men jeg kom tilbake tomhendte. Det er ganske enkelt ikke noe svar. Det ligger skjønnhet enigma. Paris er poesi, Paris er mysterium, Paris er skjønnhet-en exasperating decoy som aldri helt leverer alle mer overbevisende for sin ufullkommenhet, arketypiske reservoaret av alle våre lidenskaper...."

Norm:

Hvis du måtte velge seks unik romantisk arenaer i Paris, der ville de være og hvorfor?

Thirza:

Svært vanskelige spørsmål, og det avhenger noen ganger av sesongen eller tiden på dagen og natten, fordi "romantisk" innebærer Tilbaketrukkethet.

* Definitivt to vestlige tips av de to sentrale øyer, Ile de la Cité, Ile Saint-Louis, men ned trinnene på vann-nivået, og i tilfelle av Ile Saint-Louis, fortrinnsvis after dark.

* Den lille plassere de Fürstemberg, i nærheten av kirken av Saint-Germain-des-Prés: det er en sjelden juvel etter mørk, men er også ganske himmelske om morgenen, når man i mellomtiden kan ta i herlig liten Delacroix Museum.

* Place Dauphine, på vestsiden av Ile de la Cité, også fortrinnsvis after dark.

* Buttes-Chaumont, som har alle ingrediensene til en Brahms symfoni som ville ha appellerte til slike som Lord Byron: en grotte, en dramatisk Foss, en innsjø med weeping willows, spisse klipper toppet av et tempel de l'Amour-hva bedre sted for en elskere kyss med østlige Paris spre seg som et teppe på dine føtter!

* Palais Royal (hjemmet til forfatter Colette og Jean Cocteau), i tidlig morgen før ankomst av folkemengdene, eller om natten, etter at de har avdød.

* Montmartre, spesielt på det lille besøkes sidegatene, på nytt i de tidlige timene om morgenen, eller etter mørkt.

Norm:

Kunne du beskrive til vårt publikum seks unike bryllup arenaer i Paris å feire et ekteskap, og forklare hvorfor ville du vurdere disse steder for å være mest unike?

Thirza:

Når flere er valget tøff, så jeg prøver å være så variert som jeg kan, for å samsvare med folks ulike smaker.


* Uten noen skygge av tvil om ville mitt førstevalg gå til båt cruise på elven Seine. Disse kommer i ulike kategorier og forskjellige prisklasser, min favoritt flåte blir "Les yachter de Paris". Ingenting lik i urbane skjønnhet og glamour byutsikt elven, enda mer så når sett fra vannet. Du kan prøve å forlenge din festligheter i natt for å nyte prakt av den Flombelysningen.

Les yachter de Paris
10 quai Henri IV, 75004
Tel: 01 44 54 14 70

* Til en pris er hver monument Paris til leie, selv de Château of Versailles. Hvis jeg var å leie en av dem (eller bare en del av en) for mitt bryllup, vil jeg trolig gå for Jacquemart-André-Museum fordi som engangs hjemmet til berømte kunst-samlere Edouard André og Nélie Jacquemart, den har en privat føler, til en viss grad, til tross for sin palatial glamour, noe som gjør det til et ideelt sted for et bryllup anledning. Parets fabelaktig kunstsamling er på permanent utstilling på praktfull lokalene av museet.

Musée Jacquemart-André
158, Boulevard Haussmann, 75008


* Countrified bryllup er alltid tiltalende og Bois de Boulogne er så countrified som du kan få innenfor grensene for Paris. Le Pré Catelan tilbyr luksus og eleganse blant vakre grønne omgivelser, kombinert med den berømte Le Nôtre topp kvalitet catering.

Le Pré Catelan
Bois de Boulogne
Route de Suresnes, 75016
Tel 01 44 14 41 14

* Hvis du ønsker å ha det countrified mens du bor i sentrale Paris, kan du velge diskret storhet av fersken-farget Laurent, i de lavere hagene av Champs-Elysées, og fremdeles nyte løvrike omgivelser på en av byens mest prestisjefylte nabolag (presidentvalget residence er over gaten). Pass på å ansette en spisestue som følger med en terrasse.

Le Laurent
41, avenue Gabriel, 75008
Tel: 01 42 25 00 39

* Det var en gang en utmerket film ved Chabrol, Le charme diskret de la borgerskap. Den slags sjarm, som var først og fremst som det gamle aristokratiet, var vakkert tatt til fange av Marcel Proust. Det fortsatt lingers på Faubourg Saint Germain i det sjuende arrondissement, spesielt i 1700-talls-byhus nå hjemmet til berømte Ecole Polytechnique tidligere, der mange av landets creme de la creme elite ble trent.

La Maison des Polytechniciens
12, rue de Poitiers
75007 Paris
Tél: 01 49 54 74 74

* Avenue d'Iéna, i plysj nabolaget av 16. arrondissement, er hjem til en fantastisk by herregård fra 1800-tallet, som er innredet i tradisjonell, perioden fransk stil og utsikt mot en vakker hage. Ideell for et bryllup i storslagen stil.

La Maison des Arts et Métiers
9bis avenue d'Iéna
75116 Paris
Tel: 01 40 69 27 00

Norm:

Hvis du planlegger å ha en destinasjon bryllup i Paris, hvor langt i forveien burde du forberede for bryllupet, og der vil du gå for å finne ut om de lovlige kravene?

Thirza:

Det er et strenge skille mellom stat og kirken i Frankrike (se de siste overskrifter om islamsk slør.....). Dette er viktig å forstå fordi bare sivilt ekteskap er anerkjent av Frankrikes rettssystem. Det er feiret av ordfører arrondissement hvor en av ektefeller befinner seg, og seremonien finner sted i Salle de ekteskap av Mairie for den samme arrondissement. Det er en juridisk prosedyre for å gå og du ville nød å søke juridisk rådgivning for det. Hvis du vurderer en sivilt ekteskap i Frankrike, en advokat er personen å konsultere åpenbart (selv om jeg vet hvordan det fungerer, dette er ikke det rette forumet for å utvide administrative saker). Du kan også kreve service av en notaire, bør du håndtere eiendom problemer. Din advokat kan henvise deg til en notaire. På den annen side, du trenger ikke å være en fransk hjemmehørende feiringen av religiøse eller ikke-religiøse-seremonien, og heller ikke trenger du noen juridiske råd for som. Men bør du definitivt forberede den så tidlig som mulig fordi, som de sier, "early-bird fanger byttedyr". Absolutt måneder fremover, hvis ikke et år, bør du planlegge bryllupet ditt skal skje i våren eller tidlig på sommeren.

Norm:

Hvis du måtte velge tre av de mest romantiske restaurantene i Paris, hvilke ville du velge og hvorfor?

Thirza:


* Hvis ved romantiske vi antyde bortgjemte charging som hva elskere vanligvis søker, og siden jeg ennå ikke har fokusert på vinteren, Coupe Chou kommer først til meg, plassert i et gammelt middelaldersk hus i Latinerkvarteret, noen få skritt unna Sorbonne. Det er alle mørk blanke ark og crannies, som er prydet med glødende log fires. Hvis bare det kunne snø mer ofte i Paris enn det gjør disse dager! Det vil deretter være helt passer for et eventyr. Som en ekstra bonus er dette en mellomdistanse restaurant pricewise.

Le Coupe-Chou
9, rue de Lanneau, 75005
Tel: 01 46 33 68-69

* Le Beauvilliers i Montmartre, derimot, er et pricy sted, men så godt som det kommer og billigere enn andre som faller inn i den kategorien. Her går du inn i den romantiske prakt det andre keiserdømmets i hjertet av ekte Montmartre, noen få minutes'walk fra annerledes (ennå like) romantisk og cottagy Lapin smidig kabaret, hvor ville jeg hodet etter middag for en kveld fylt med gamle fransk sanger, skisser og hjertelig latter.

Le Beauvilliers
52, rue Lamarck, 75018
Tel: 01 42 54 54 42

* Lapérouse, et pricy sted også, ikke oversett heller, dens scintillating innstillingen etter å ha vært rendezvous av Venus's protegés. Det er enda en privat boudoir salong hvor to av du kan spise alene uten forstyrrelser. Den kommer med forseggjort, delikat dekorasjoner og er oppkalt La Belle Otero etter den berømte, heftig kurtisane. Hvis du er bekymret for godt omdømme, Legg merke til at Frankrike er mest hedret medlemmer av literati også dined her regelmessig, Victor Hugo, Alexandre Dumas, George Sand blant dem. Husk at franskmenn har en avansert, unpuritanical tilnærming til å elske.

Lapérouse,
51, quai des Grands Augustins, 75006
Tel: 01 43 26 68 04

Norm:

Hvis et par planlegger å bryllupsreise i Paris, og ikke var sikker på hvilket område å bo i tre områdene av byen ville du velge og hvorfor?

Thirza:


Saint-Germain-des-Prés/Luxembourg området, Paris i sin mest sofistikerte, fargerikt og kunstnerisk, lined med ekstraordinære butikker som vil være vanskelig å motstå. Det kan skryte av et større antall "hôtels de charme" enn andre deler av byen, som taler for seg selv, og det er akkurat typen hotellet en honeymooning par ville velge å bo på, kort for å velge en av byens luxury hotels.

Marais er tilsvarende i Ånden, men er mindre romslige og har ikke en park. Det har også flere "hôtels de charme", men ikke fullt så mange som Saint-Germain.

Ile Saint-Louis fordi det er en selvstendig miniatyr av romantikk, lined med boutiquer og spise steder av alle sorterer og beleilig til for hver del av Paris. Den har fire "hôtels de charme" å velge blant, og ligger noen få minutters gange fra både Marais, på Right Bank, og det latinske kvartalet på venstre bredd.

Norm:

Er Paris en trygg by å besøke?

Thirza:

Ingen by og ikke noe sted på jorden er full proof. Som jeg skriver dette intervjuet Sørøst-Asia er utsatt for en deluvian tragedie, hele veien til de østlige kysten av Afrika. Paris er like sikker som en stor by kan være, men en bør alltid bruke ens sunn fornuft og unngå bære kontanter og andre verdisaker når du går. Pickpocketing er florerer, og jeg har vært offer for det mang en gang meg selv-A kort øyeblikk distraksjon og lommeboken er borte. La alle verdisaker i din safe, og bære en kopi av Passport-kontoen din i stedet for det opprinnelige dokumentet. Sjekk selv på flyplassen og holde seg på vesken på alle offentlige steder (inkludert din taxi: noen delinquents kan åpne døren og snappe vesken på et trafikk-lys eller i en trafikkork. De opererer ofte nærmest på motorsykler og som har skjedd å meg også). Være fornuftig, men ikke paranoid.

Norm:

Når er den beste tiden å besøke Paris fra synspunkt av klima, folkemengder, reise avtaler, etc?

Åpenbart er våren unik. Godt vær er aldri garantert skjønt, uansett hva tiden av året, men bør gudene være med deg, og deretter våren, per definisjon, er årstiden av romantikk, og kan selv oppdaget en tidlig følelse av våren så tidlig som på Valentinsdag.

Jeg personlig har en avsmak for juli og August, spesielt fra midten av juli på. De fleste Parisians erstattes av turister, ofte i organisert folkemengder, og det ikke bare. Dette kan også skje i helgene under våren fordi europeerne i dag er veldig glad i helgen byen pauser. Høsten er en flott tid på året, ofte ledsaget av en langvarig Husmannssommer som golden skjønnhet trærne bidra til å forbedre.

Stange som det kan virke, jeg finner Paris spesielt romantisk i vinter, da leafless trær lar deg nyte arkitektur av sine bygninger. After dark er byen helt magisk, som sin street-lykter skjønner det med et gult lys. Det kan være kaldt, men alt du trenger å gjøre er å businessperson og gjøre mest av det faktum at du er sannsynlig å være alene der ute, og hele byen skal tilhøre å du og din kjære, som du spasere gjennom gatene eller ved elven til sent timer om natten. Ved juletider vil du også nyte festlig dekorasjoner, som det er Paris, pleier å være utsøkt elegant og raffinert.
Som for reise avtaler er de de samme over hele verden. Prisene skyte opp sommeren og raser nedover i lav-sesongen.

Norm:

Hvor enkelt eller vanskelig er det å komme seg rundt Paris?

Thirza:

Det er svært enkelt å komme seg rundt Paris. Offentlig transport (busser, metro og RER ekspresstog) er svært effektiv og mange linjer går utover midnatt. Taxi er lett tilgjengelig med unntak på helgen netter. De få også fanget i tynn luft som det begynner å regne. Paris avbrytes, regelmessig av protest og andre demonstrasjoner (franskmenn trives på dem), som kan paralyse byen, vanligvis fra 2: 00 på, ofte med ingen forhåndsvarsling. Derfor er det godt å bo i sentrale Paris slik at du kan gjøre deg tilbake til hotellet til fots, bør du opplever en av disse typisk fransk "happenings".

Norm:

Er det noe annet som du ønsker å legge om romantiske Paris at vi ikke har diskutert?

Thirza:

De fleste av anbefalingene i dette intervjuet er på pricy side, fordi vi snakker her for en spesiell hendelse og øyeblikk i livet ditt. Min bok "Romantiske Paris" har sider og sider av tips og anbefalinger av ting å bli gjort, og likte i alle budsjetter, inkludert lave budsjetter. Paris kan virkelig nytes kjærester på en shoestring. Best av Paris vandre gjennom sine gater, og det koster lite eller ingenting. Jeg har laget flere romantiske spaserturer for deg i "Romantiske Paris". Det er over og ovenfor score til turer som er vevd inn i "Rundt og om Paris". Sette på den mest komfortable footgear og venture i byen, inkludert midt i vinter. Suge den opp. Og prøver, bare én gang, for å holde seg oppe hele natten, slik at du kan nyte en soloppgang fra elven, eller fra foten av Sacré-Coeur.

Igjen Takk og lykke til på alle fremtidige bestrebelser inkludert fremtidige boken på Aveyron.

Du kan sjekke ut Thirzas bøker på følgende URL-ADRESSER


http://www.thirzavallois.com/thirza.html
http://www.thirzavallois.com/romanticparis.html
http://www.thirzavallois.com/
http://www.thirzavallois.com/

No comments:

Post a Comment